Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1271 ggr
sali
0

går det på hund med ?

Hej

Jag va och köpte frontline till katterna idag, jag undrar om man kan använda samma på hunden ?

Har tänkt köpa ett halsband åt henne men har inte råd just nu så tänkte om man kan ge henne en sån pippet sålänge, hon på apoteket sa att det är rena livsfaran men i bipacksedeln står det anvisningar för hund oxå.

Någon som vet ?

Tacksam för svar.

[Sisa]
0

Vad jag vet ska man inte använda samma! Det finns en för katter och en annan för hundar…jag skulle inte använda samma!!!!

sali
0

Jag fnderar på vbarför det står med anvisningar för hund om man inte ska använda samma, kanske ska skicka ett mail till dom som tillverkar det och fråga :P

spikes
0

Det är nog bara för att folk ska veta att det finns en annan till hund,man ska inte använda samma.

sali
0

Okej, då får vovve klara sig ett tag till :)

AnneN
0

Nej det är inte samma, finns som de andra skrev en speciell för katt och en för hund, att det är samma bipacksedel i båda tror jag är ren lathet från företaget.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sali
0

Jag ska skriva till dom att dom får ändra….Någon dag när jag orkar !

ingann
0

Det är samma medel till både hund och katt…  Det är bara mängden medel i pipetten som varierar.

Pipetter á 0,5 ml för behandling av katt.

Pipetter á 0,67 ml för behandling av hundar upp till 10 kg.

Pipetter á 1,34 ml för behandling av hundar mellan 10-20 kg.

Pipetter á 2,68 ml för behandling av hundar mellan 20-40 kg.

Pipetter á 4,02 ml för behandling av hundar mellan 40-60 kg.

Kattungar och hundvalpar yngre än 8 veckor bör inte behandlas med FRONTLINE vet. då säkerhetsstudier för dessa saknas.

Källa: Frontline.se + samtal med apoteket

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sali
0

Okej, det blir typ 3 pipetter till min hund isåfall så det blir smått oekonomiskt hehe.

Tack för hjälpen iaf !

Karizma
0

7, bra info.

8 ja du det är billigare att köpa för hundar :) jag har idag gett våran en dos nackmedel.

sali
0

#9 min hund är en liten badhund så jag tänkte ta halsband så det håller längre, bara ta av när hon ska bada :)