Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1568 ggr
TjockaBerta
0

Kvälls - och morgonpromenad

Jag undrar hur långt uppehåll över natten ni tycker är acceptabelt för en hund.

Själv brukar jag räkna ca 9 timmar, 10 högst. Jag går ut en sista gång kl 22.30-23.00 och så morgonpromenerar jag kl. 8.00.

Min förra hund hade lite problem med rumsrenheten så då var det ut 23 och sedan 06.30 igen. Eller så fort jag slog upp ögonen på morgonen så 9 timmar utan stress känns väldigt avslappnat nu.

Många hundägare jag träffar tycker att deras hundar kan hålla sig i 12 timmar. I och för sig skulle nog min hund också kunna hålla sig i 12 timmar eller mera men jag tycker inte han ska behöva göra det.

Hur tänker ni?

>>>Malum domesticum<<<

AnnL
0

Det är olika. Silver får ligga till han själv vill gå ut.

Jag går ut sista gången vid 23 på kvällen. Sen kan han sova till allt mellan åtta o halv tio på förmiddagen innan han behöver ut.

Han får gå ut när han behöver oavsett tid emellan. Tycker inte man behöver räkna timmarna.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

AnneN
0

Vi har inga fasta tider utan sista rastningen blir just innan vi ska sova oavsett om det är kl 22 eller kl 04 och sedan har vi morgontrötta hundar så första rastningen blir efter att vi själva ätit frukost i lugn och ro, väckt hundarna och get dem frukost.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Vargnatt-]
0

Sista rastningen blir precis innan vi lägger oss, brukar vara mellan 23-01, sen vaknar vi vid 8-9 och går ut efter frukost.

TjockaBerta
0

OK jag är väl fortfarande lite stressad över att passa kisstider sedan förra hunden. Bråttom bråttom!

>>>Malum domesticum<<<

spikes
0

4,Ja det kan ofta bli att man fastnar i ett timme tänk då,mina hundar är ute tills vi går in och det kan bli länge nu på sommaren,när dom sen vaknat på morgonen så går dom själva ut på tomten,när jag är klar för prommis så går vi så dom får göra bägge sina behov,dom bajsar ogärna på tomten,så det är viktigt att dom får en tur både morgon och kväll.

[chouwa]
0

På kvällen går vi runt kvarteret precis innan jag skall sova, oav vilken tid det är. Jag är en nattuggla så det kan bli ganska sent. På morgonen (ca 08-09) släpper jag bara ut henne så får hon springa och kissa i trädgården och sedan komma in för frukost. En timma efter frukosten går vi morgonpromenad.

Glamgirl
0

Vi är ute sista gången mellan 22 o 23 och går ut på morgonen mellan 7 och 8.

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Karizma
0

Nattkisset är olika här men oftast 23 tiden ibland senare pga jag är lite kvälls/nattperson. Ut varje mogon kl 7.40. Vi går oftast ena långisen då så över en timma är vi ute o går 9 brukar kl vara när vi kommer hem. Är det fint väder som nu lite värme drickerm vi kaffe ute med och då kan hon kissa innan man går in igen. Nästa tur är vid 11.30 då bara 45 min kan bli 1 timma, beroende på vädret.

Kickilu
0

Har en kvälls o morgontrött vovve. Han får kissa på tomten när han vill men går ogärna promenad efter kl 21. Vardagar blir det runt kl05.30. Helgmornar får jag väcka honom när jag tycker klockan drar iväg.

Maja2
0

Vi tar sista korta pinkrundan kl 22 ungefär. Vilken tid på morgonen varierar lite, kan bli så sent som 10.

monicany
0

Går sista rundan vid ca 23.00 sedan blir första rundan vid 06.15 ungefär. Fördelen med våran vove är att hon säger till om hon behöverut därimellan ( som när hon va magsjuk ) går och slår till koppel och halsbandet så att de skramlar mot ellementet. Himla bra om det blir akut

TjockaBerta
0

Det är bra om de säger till själva. Jag vet inte om min hund gör det för det har inte blivit aktuellt hittills. Jag har inte haft honom så länge och så ligger jag ju som sagt steget före vad gäller kissandet.

Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Royalz
0

Min hund kissar sista gången vid kl halv 10 ungefär och brukar inte vakna fören vid 10-11 på morgonen.  Så han håller sig lite mer än 12 timmar varje natt. Det är bra för mig eftersom jag är morgon trött och aldrig skulle orka gå upp kl 7 och gå ut och gå med honom.

Så jag väcker honom aldrig utan han får sova så länge han vill.

MoaW
0

vi går ut sista gången vid typ halv tolv, tolv. Sen går vi ut på morgonen vid ca. 10. Så han sover ganska länge, dock så är det alltid jag som får väcka honom Tungan ute Han hade nog gärna sovit längre om han fått Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.