Hej hopp 19 maj
Vi fick lite sol igår och njöt av hela den dagen minsann,vi hann i alla fall fixa flera plantor och bredda jordgubbs landet
,men idag är det mera regn på gång
.
En prommis i skog och mark alldeles strax i alla fall,regn jackan åker väl på förstås,annars ska jag handla och sy en liten gardin…
Ha en fin dag alla!
Tjo!
Idag såg det lite mörkt ut men klarnat upp och bjuder på sol :D. Igår passa vi på njuta med av både värmen o sol o vi tog en härlig promenad med hundarna (jag o dottern). Sen var vi ute så hundarna fick slappa. Lite bra träning att bara slappa då chali är lite rastlös. Han har lugnat ner sig mycket men vi tränar på detta o lite sök för det tror jag han uppskattar. Är lite svårt o träna honom, märkt att han är hanig så tror folk att dom ska få mindre hanig för kastrering kan jag hälsa dom att det är totalt olika. Han svarar gärna upp mot andra hanar, kan vara rätt kaxig. Detta ska hans matte jobba med, mig lyssnar han ganska bra på nu o trelig att ta med på promenad. Nu går han med oss o inte bara knatar på. Man får liva upp hans promenader lite då han tyckte att det kan vara lite trist förut så man får busa till han lite o sen gå vidare, lite söka godis i högt gräs- sen gå vidare detta har hjälpt mycket. Bjuder på kort från igår. Är lite kass på ta kort då jag ofta inte tänker på ta med mig kamran. Men ska försöka ta med den lite oftare.
Hoppas alla får en bra dag o lite sol!

Go´morron 
Här skiner solen för fullt och det är ca 22 grader i skuggan, så idag blir det att rota fram shortsen. Ska sitta en stund i solen på balkongen och läsa som jag brukar då det är fint väder, sen ska jag på Hundhuset ikväll med Mischa 
Önskar er alla en bra dag
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
2,Jättefina bilder!
Kan tipsa dig om att det inte har med någon speciell hanighet att göra,troligtvis gör han så för att han är kastrerad och andra hundar vet då inte vad han är för något,helt enkelt är han osäker,så nu kanske du förstår varför jag är emot kastrering om det inte finns en medicinsk orsak,allt annat går att träna bort med en okastrerad hane
4, aha, hanns matte tyckte det var "hanigt" och med mig är han lite bättre dels skyddar han inte mig sen så går jag ju flera långisar och han har då sökt gott en bra bit (idag 2 tim promenad helt nöjda är dom nu) . Kanske beror detta lite på att han är lite uttråkad med han ska ju sysselsättas mer inom kort :)
5,Ja av någon konstig anledning vill folk ha det till att det är hanigt så fort dom kaxar emot någon,det är så långt ifrån sanningen man kan komma,vill en hane visa sig större än någon annan så gör dom det med kroppen och signaler som svanshållning och annat,gör dom utfall så är dom osäkra på någonting.
Goddagens!
Här är det stax dax till att börja packa, då vi åker ner till pojkvännen imorgon igen och stannar tills på måndagkväll, mkt som ska med då vi både ska åka och fiska på fredag, fest på lördag och komfimation på söndag. Tur att mat till hunden finns nere hos honom så vi slipper dra på det med 
Ikväll blir det spel för min del och Celine får stanna hemma.
Ska försöka gå ut på en långpromenad med henne först, om knät håller. Drog omkull igår på blött gräs i en nerförsbacke och slog i knät i en sten, så det ömmar och är svullet just nu. Men men det går väl över.
Ha en fin dag!
Go kväll! Varmt är det och vart o gått nyligen en långis till, har nageltrång o gör ganska så ont i foten nu :C Vi har sett många änder som har sina bäbisar och grågäss. Så små o söta dom är :) Chanel är jätte nöjd att bara vara ute som hon o jag slappa lite förut på gräset lite myspys. Vatten får man se till att ha tillgänglig både ute o inne ska färsktvatten finnas. Och tycligen smaker ju vatten mycket bättre ute med för hundarnas del.
7, fullbokad :)
8, hon kniper väl :) blir väl Valpar snart hoppas jag är hon stor?