Förändras totalt.
Min hund är vanligtvis väldigt lugn och harmonisk, men ibland blir han som förbytt. skäller, attackerar och biter mig riktigt hårt. han får något galet i ögonen. spärrar upp dem totalt.
Vad kan detta bero på? Vad kan jag göra åt det?

Det första du bör göra är att gå till veterinär och kolla så det inte är något fysiskt fel, (smärta eller annat) som kan vara grundorsaken till detta.
Om veterinär efter noggrann utredning med prover och röntgen kan konstatera att det inte finns några fysiska fel på hunden så råder jag dig att kontakta en problemhundsutredare "hundpsykolog" som kan försöka se vart problemet ligger och hjälpa er att göra något åt det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tycker 1 ger bra tips dessa bör du någ följa.
men har lite frågot iaf :) Hur gammal är han? När gör han dette blir som galen allså? Han har inte fått nån smäll mot huvet?
Han är tio månader gammal. det är när vi sitter stilla en längre stund, utomhus. dock inte varje gång utan bara ibland.
smäll mot huvudet, ingen aning. Han har bara varit hos oss i en månad, men har flyttat på tok för många gånger. vet inte hur han har behandlats hos dessa familjer.
tilläggas bör att han börjar med detta helt oprovocerat.
Ska boka tid veterinärundersökning imorgon

#3 En del hundar kan börja bitas om de blir rastlösa och tycker att man ska hitta på nått kul, men jag gissar att du inte hade skrivit om detta om det hade varit ett så enkelt problem.
Har han flyttat många gånger redan, vet du orsaken till att han fått flytta flera gånger?
Att byta ägare många gånger kan skapa stor stress och otrygghet hos hunden och det kanske kan vara en bakomliggande orsak till detta beteende.
Berätta gärna hur det går för er.
_**/Mvh Anne
När han flyttade från uppfödaren kom han till ett äldre par där han var i tre månader men mannen blev sjuk så de kunde inte ha kvar honom, sen kom han till ett par i våran ålder som hade honom i två månader, som jag förstod det fick tjejen honom av sin pojkvän, men fick inte ha honom för sin mamma.
mycket möjligt, han har ju flyttat väldigt mycket för att vara en 10 månaders valp..
att sysselsätta honom i detta läget hjälper inte då han blir mer intensiv och även börjar jucka mot en. vår första tanke var att han kommit in i puberteten, men det känns som om det är mer än så.
Kan du beskriva lite mer hur han beter sig? Jag vet att det är svårt, du har ju redan skrivit, men jag tycker det är lite svårt att förstå över internet/text exakt hur han beter sig. Som #4 skriver kan hundar börja bitas och skälla för att dom är rastlösa, för att få uppmärksamhet osv. kanske stress. Hugger han eller är det mer nafsande? Hoppar/flyger han på dig eller är mer avståndstagande (står och skäller)?
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
han flyger på mig och hugger när det är som värst. händer också att han står och skäller, inte bara på oss utan även rakt ut i luften.
Just bita o vara hårdhänt kan vissa hundar vara våran daghund är lite rastlös. Då skäller han som nr 1 hjälper inte det ja då ska han bita en i händerna. Och han är hårdhänt. Jag tränar mycket med att koppla av, just bara sitta stilla o jag struntar blankt i när han gör detta betende. Ibland funker det med bara säga till han lägg dig ner. Synd att en 10mån unghund flyttat så många gg men jag tror inte hoppet är ute :) Dok tycker jag du ska ta han till vetrinär för undersökning, för att utesluta att han har ont/fel någon stans. .
Men det låter ju som han gör detta för att man ska göra något det är helt enkelt trist o bara sitta/ligga.
Vad är det för ras? (bara nyfiken)
#9 Blandning mellan Norrbottenspets, jämthund, golden retriever och labrador
#8 Visst är det tråkigt att han har flyttat så många gånger, men han har kommit till oss för att stanna, mer tillgiven hund får man leta efter. för trots detta så är han en mycket fin och snäll hund.
Det tar ju på psyket för alla djur att komma till ett nytt hem, så det kan vara som #4 skrev att det är en effekt av stress och oro.
Vetrinärbesiktning är bokad kl 16.15 idag. hoppas att allt står rätt till. Berättar hur det gick senare ikväll
10, Håller tummarna för att allt är bra. tycker det är fint att han fått ett bra hem som verkligen gör allt så han kan må bra :)
10, hoppas att allt gick bra
Är med nyfiken ;)

Håller tummarna för att allt ska ha gått bra
_**/Mvh Anne
Han har nu besiktigats och hade u.a på alla punkter med "trevlig hund i god kondition" som kommentar från vetrinären.
Känns så skönt att veta att han är helt frisk :)
så mitt "problem" kvarstår, hur får jag honom att sluta med beteendet? Kan ni rekommendera en bra hundpsykolog?

#15 Om vi får veta vart i landet du befinner dig så kan vi hjälpa dig leta efter en bra hundpsykolog i närheten av dig.
Vad slönt att han är frisk iallafall och tummen upp till dig som kollade upp det så snabbt 
_**/Mvh Anne
jag bor i Haninge utanför sthlm.
Tack för alla goda råd :)

#17 Kika in på http://www.immi.nu/ och sök efter deras medlemmar (utbildade instruktörer & hundpsykologer) i Stockholm, så finns det rätt många.
IMMI använder sig av mjuka tränings/inlärningsmetoder, vilket jag tycker är superbra. Jag har dock ingen egen erfarenhet av någon av dem då jag själv bor långt uppe i norr.
Kanske kan någon annan på sajten göra mer specifika rekomendationer.
Vi hjälper så gärna med goda råd, det är ju delvis därför vi finns här 
_**/Mvh Anne
15, Jätte skönt o höra att han vart ua :) och som anne säger tumme upp för ni var så snabba på kolla upp det 
Det var en självklarhet, vill ju såklart inte att min lilla vovve ska gå runt och ha ont i onödan :)
20, tyvärr tänker inte alla så. Men jag håller med dig.