God Morgon 13 Maj
Grått och kyligt men inget regn än i alla fall.
Har inga planer för dagen mer än skogen med Silver.
Sen sitter jag i berdskap att åka till uppfödaren när hon ringer och Silvers mamma ska valpa. Ska bli så spännande att vara med. 
Ha en trevlig flygaredag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Goförmiddag :) Här i norr är det klarblå himmel och sol. Riktigt skönt ute.
Ha en bra dag allihop :)

Go´morron 
Här är det som vanligt inte så mycket planerat för dagen mer än att åka och handla lite mat och frosta av frysen.
Självklart blir det även den dagliga långpromenaden med vovvarna, jag har blivit riktigt bra på att gå riktigt långa promenader under tiden som jag var utan internet vilket är bra och jag ska fortsätta med det för både jag och vovvarna mår bra av motionen.
Har börjat motionera så pass mycket att jag fått öka Velvets fodermängd till det dubbla
och Mischa börjar få riktigt fina muskler.
Det skadar ju inte heller att jag får bättre kondition, går ner i vikt och knän/höfter håller bättre.
Önskar er alla en underbar dag 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
2, jag tänker som du där, jag har ökat i vikt nu i vinter aldrig gjort sånt innan men då hade man ju hästar o mocka samt arbeta med kor o slet där med. I vinter så frös chanel o ville inte alls gå långpromenad så både hon och jag har kass kondis men på G igen eftersom vi går minst 2 st 1.30min promenader då i rasktakt. Muskler hmm ja det är platt här, men vi går vid en konstgjord sjö där är det bakar så vi går upp o ner som 3 stollar. Även är våran daghund med på detta då han är överviktig och lyckas få ner han 1.5kg :) Mer ska det bli.
Idag är det inte så jätte fin väder ute men var inte så kallt vi har vart ute en timma mer rastpromenad samt inkallning träning. Gjort en lista vad jag vill göra här hemma då vårat sovrum är ovanligt dumt litet o man kan inte ha det på många sätt. Jag vill ha 130 säng men det finns inga 130cm sängar :/ så funderar på eget bygge där. Fattas 2 cm så hade 1.40 säng går in men så är det exakt 138 inga lister man kunde ta bort för trolla fram de 2 cm tyvärr. Jaja lite o fundera på iaf. Ska ta det lugnt idag städa lite här hemma barnen har ju ledigt idag o imorrgon så man har tid till umgås med :) Ha det så skönt alla !
Goddag!
Här har vi nyss gått upp, så celine ska få sig en långpromenad alldelles strax.
I eftermiddag/kväll bär det av till de småländska skogarna och gå på sydsvenska rallyt. Fast då får Celine stanna hemma, då hon är skotträdd och en av bilarna som ska vara med smällar satan..
Borde försöka ta tag i städningen oxå, men det får nog vänta tills imorgon då pojkvännen är i skolan, lite lättare då.. då är det bara en iller, en hund och en katt som springer i vägen, inte en pojkvän oxå 
Ha en bra dag!
Idag har jag blivit riktigt skrämd. När jag gick med Dobby så såg jag en hund som var lös på tomten, men jag vet att den är lydig så jag tänkte inte så mycket på det. Så kom det en bil och jag tog in Dobby till sidan, då kommer hunden springandes ut på vägen, in framför bilen :S Jag blev skiträdd och lyckades få tag i halsbandet på den, han inte ens tänka på att Dobby är aggressiv mot andra hundar men han var faktiskt jätteduktig. Så det slutade bra, men jag skakade när jag gick därifrån 
Sen har Dobby och jag tränat på hästarna, alltså att man ska gå förbi hagen lugnt och fint, trots att hästarna stirrar och låter x) Hästar är ju nåt nytt för våra hundar sen vi flyttade, Dobby tycker dom är lite läbbiga
Men nu var han jätteduktig, gick fot förbi.
ha en fortsatt trevlig dag/kväll!
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.