Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1147 ggr
spikes
0

Godmorgon 11 maj

Hej hopp på er!

Jag är för tillfället vääääldigt valpsugenCool,men jag ska stå emot denna gången också,fast jag skulle just nu vilja gå igenom allt som har med busvalpar att göra,kiss på golvet,bus utomhus,"låna" skor och annat inomhus osv osv…fler som får sådana tokryck ibland?.

Nu ska jag ut och knalla med mina "emellanåt" förvuxna valparSkrattande.

Ha en fin dag alla!

Kickilu
0

0 Jag förstår vad du menar. Kan sakna att ha en valp hängande i byxbenet när man går över golvet även om jag tyckte det inte alltid var så roligt när det var vardag. Men de är så rara.

En underbar dag i Roslagen med blå himmel o sol.

fridaas
0

#0 Den längtan finns här oxå, fast det får vänta ett tag, troligtvis antingen till hösten eller våren, lite beroende på vad pojkvännen bestämmer, då det är han som ska skaffa valp. Eller vi ska göra det, men det är han som ska jobba med den (jakt).

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

2,Jag lär vänta ännu längre,Spike är 12 nu och full rulle på honom är det ännu,han måste få vara pankis i lugn och ro tycker jagFlört

fridaas
0

#3 hehe ja det kan väl vara snällt antar jag :P

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

4,Ja ska man se till hur han är så behövs ingen valp,han är världens gladaste snällaste hund,men får fortfarande för sig att "låna" strumpor mina byxor drog han upp i soffan igår senast,sen kan man hitta gamla smörpaket på tomten,när han lyckats pilla upp locket på hinken där vi sopsorterar,Ibland när man sitter ute och fikar får han för sig att anfalla matte med en stor puss över hela ansiktet,jag har bara haft tur att stolen inte vält,och jag och Spike ramlat bakåt ett antal ggr…..då tänker man inte lika mycket på att man vill ha en vappis kan jag lovaSkrattande.

Man får vara glad att han inte tar sönder det han "lånar" i alla fall.Flört

Karizma
0

Tjo! Har vart ute o gått passa på hundnappa charli, då jag inte visste om han skulle ut eller inte. Han vart iaf glad o följa med oss ut. Vi har vart ute o njutit på våran bakgård så rensa jag lite i landet även chanel hjälper till med rensa. Det är solit o underbart skönt när det är vindstilla. Förstår om man blir valpsugen jag har vart det ett tag med. Hur gammla bör valparna vara innan man får hälsa på dom? Om vi nu får en liten pudel hit då ska jag bjuda på lite godis Flört

Ha en skön dag alla!

AnnL
0

Godkväll!

# 0 Du kan ju ta ett helsyskon till Silverbus. Flört

Väntar på att upfödaren ska ringa denna veckan torsd.- sönd. Då ska jag vara med när Silver ska få syskon. Skrattande Jag kommer förmodligen bli jätte sugen på valp eftersom jag kommer att följa dom små liven från födseln.

Silver ska få vara själv. Hade vi jobbat så hade det kanske varit bra med två. Men jag har nog med att hitta på saker med Silver. Det är lättare med en följeslagare när man reser och är borta så mycket som jag.

Idag har jag avmaskat både hund o katt. Sen har vi haft gäster hela eftermiddagen så nu blir det en lugn kväll framför tv-n

Ha en skön kväll.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

7,Haha ja då skulle det bli livat värre på den och SilverCool.

Näe jag vill ha några modeller större av ras,missförstå mig rätt men jag vill ha något att hålla mig i när vinden blåserSkrattande,annars är han en guld gosse din lille SilverKyss

Karizma
0

8.Du skulle ju ha en collie till eller en collie-vit hedenhund som jag vet att du är lite nyfiken på att se iaf Flört

7, du tror inte du blir sugen på en till liten plutt Flört jag hade ju pussat ihjäl Valpar. Har aldrig sniffat på små Valpar luktar dom med lite bäbis? Kattungar gör ju det, värsta man kan göra är att sniffa på en kattunge då får min man se upp Flört

spikes
0

9,Ja vi får se vad det blir,Spike ska få vara pankis i första hand i alla fall.

Visst luktar Valpar gottKyss

AnnL
0

# 8 Jag förstår precis. Jag vill ha en liten hund som är lätt att ha med överallt. Alla är vi olika och tur är det. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.