Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 859 ggr
fettmedkevlar
0

Utökning av flocken + lite annat

Hej på er alla medlemmar!

Var längesedan jag var här inne och skrev, tänkte ge er alla en liten uppdatering om hur vi har det just nu.

Som dom allra flesta kanske kommer ihåg har jag pratat om klåda hos schäfertiken Hicka. Prover hos veterinären visade allergi, och det känns som ett jäkla nederlag.

Huskysarna lever på, White den äldsta har blivit lite stelare under vintern men nu när det går mot varmare tider så märker man inte av det. Nikita och Busa är som vanligt, mysiga och full av energi.

Utökning av flocken har det blivit, en schäfertik vid namn Judith som kommer nerifrån Skåne. 9 månader var hon när hon kom till mig och blir idag 11 månader, så hon är inte riktigt utvecklad ännu. Kan säga direkt att hon är väldigt envis och hård om man jämnför med vad Hicka är. Men då kommer hon ju från en kennel som har lite skarpare och envisare hundar. Judith är idag mitt framtidshopp när det kommer till tävling och träning.

Så idag är vi två vuxna och fem hundar, men gissa om vi trivs?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Karizma
0

Låter som du har lite o styra med Glad Kul med ny hund och hoppas du visar lite fina bilder på hundarna. Håller tummarna för att Judith blir en trevlig o bra hund som passar på tävling.

fettmedkevlar
0

Jodå, det är en del om man säger så. Kul är bara förnamnet, känns otroligt skönt att få en hund att träna med som inte avbryter träningen för att klia sig.

Karizma
0

:) Vad var det för allergi den andra hunden har då? Foder kan man ju få bort genom ge foder som inte har det hunden inte tål. Sen finns det ju mängder med andra allergi men den är ju ganska vanlig :)

fettmedkevlar
0

Det är sk "dammallergi", dvs kvalster :(

Karizma
0

#4 oj inte roligt när de får sån allergi, min syster har den allergin o skaffa en lyftrensare o den funka riktigt bra. Men vet ju inte hur det är med hundar antar du får städa ofta och andvända allergivänlig dammsugare finns ju ganska billiga såna nu mera att köpa.

Just det du får gärna visa lite bilder på dina hundar sånt gillar jag :D Flört