hur e man en bra hundvakt?
hej har tänkt att bli hundvakt i sommar,hur väljer man rätt hund att passa?hur mycket ska man ta betalt för hur länge?från när borde det vara rättvist om tiden?t ex från 10.00 till 14.30 eller nåt sånt?
Jag är dagmatte 3-4 dagar i veckan då 2-3 promenader 1 långpromenad tas då det är min granne och han är hemma till 11.30 och dagmatte från den tiden tills 15.30 (pga han itne kopplar av så får han vara hemma igen fram tills hon är hemma) och det kan vara 18-tiden men promenad tas iaf. Vi gör lite tjänster allså hon tar våran hund vid behov så betalar hon mig 500kr i mån. Jag tycker att man kan ha lite ställa-upp för varandra med :) Så det är ett tips för dig oxå. Vad man ska ta vet jag inte alls, men hon lämnar honom på kennel så betalar man 75kr per dag helservic då mellan stor hund.

ok,tack ska prova det=D
När jag var hundvakt åt min grannes samojed så tog vi aldrig betalt utan vi fick istället följa med dem på resor osv som de stod för bla deras dotters bröllop som ägde rum på andra sidan sverige. Det blev aldrig några gentjänster där.
Samma sak gällde ett äldre par som hade en schäfer hane och en doberman hane, de hundarna gick jag ut med samtidigt ibland tillsammans med min dåvarande collie och även där blev det varken betalning eller gentjänster.
Det finns ingen regel för hur hundvaktsgörat skall läggas upp eller hur man skall ta betalt utan det får man bestämma sinsemellan.

okeey,tack=D
kan ni kolla på mitt inlägg om hundvakts jobb?
nån som behöver hund vakt i l-a i sommar?
om man kan kalla det så
Tips till dig är att skriva eventuell hundvana. Många om inte alla ägare kräver hundvana hos den som man lämnar sin hund till.

okeey tack

nåt sånt kanske?