Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1310 ggr
gnagarlover
0

förstörda höfter

fick igår dåliga nyheter.min blandis border labbe på 16månader har trasiga höfter.höftledsdyslapsi osäker på stavning.fanns endast ett val.veterinären vill ta bort honom med en gång.men jag ville att han skulle få ta farväl av familjen först.nu ska jag ringa vår hemmavet för avlivning.känns som att hjätat ska brista.trodde på 10 goda år till och inte att jag skulle behöva gräva ny grav ett år efter vår förra hund.det är en svart dag idag men jag gör det för min ängels skull.

spikes
0

Du gör ju det enda rätta för din fyrbenta vän,han kommer ha det bra dit han kommer.

Förstår att det måste vara svårt,känns så orättvist på något sätt vid så ung ålder.

Tröstekramar!

Lena och vovvsen.

Karizma
0

Inte kul när en så pass ung hund får denna dom. Du gör rätt i att låta han somna in. Gråter

Många tröstkramar från oss här med

Crazzysazza
0

Jag förstår hur du känner dig fick ta bort en lika gammal, blandras med samma problem för 3 månader sen:(

Tröstkrammar ifrån oss

Kakan81
0

vad tråkigt. Jag fick ta bort vår kattunge pga av samma fel. Hon kunde inte gå.

Det gjorde så ont i hjärtat, men djuren måste få ha ett drägligt liv. Du har tagit rätt beslut även om det är svårt. För mig är det en tröst att jag vet att hon hade lidit om jag inte tagit bort henne.

Styrke och tröstkramar i mängder