Äta bajs???
Min labbevalp äter gärna bajs. Dock inte hundbajs (det skulle jag sätta stopp för!) Han äter kanin- och hästbajs. Är det "farligt" på något sätt?
Nej det är det inte, enligt mina erfarenheter har det aldrig hänt något dåligt att dom äter bajs. Det enda jag kan tänka mig är att dom saknar något i maten som dom får i sig när dom äter detta men är inte helt hundra.
Kattbajs har min tjej förkärlek till. Vet inte vad kattskit ska inehålla som dom saknar i sin föda.. äkligt som tusan iaf. tyvärr har vi sandlåda som katter går o skiter i, vi ska byta sandlåda med lock pga att katter gör sina behov där inte trevligt att barn leker i den heller.
Vet inte riktigt, men har för mig att hästbajs inte är bra. Har för mig att det är om hästarna blivit avmaskade(?) så är bajset väldigt farligt för hunden att få i sig.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
3,Så här är det….alla vinthundar collies kan dö av ivomec som hästar avmaskas med,därför ska man akta just sådana raser för det.
0,Vanligt att det fattas något i fodret,men förutom det jag skrev ovan så är det inte farligt.
Min hund är helt galen i kattbajs och har varit det sen han var liten. Super äckligt är det när han hittar det och har hela munnen full. Blää!

Hmmm vad skulle det kunna vara som fattas i fodret? Jag skulle tippa på att det är mängden foder min labbe inte är nöjd med isf 
Tror inte det har med foder att göra. Min hund har ätit 3 olika sorters märken och han har alltid ätit kattskit, eller all skit egentligen ;)
Nu har han ett foder som funkar perfekt på honom. (Eukanuba Rottweiler) Men ändå äter skit när han får chansen. Så JAG tror inte det har med foder att göra.

#4 Jaså, jag hade för mig att det var alla raser
Då behöver jag kanske inte bli jätteorolig om dom äter hästskit 
7,Kan ju bara säga att skulle mina hundar käka kattskit,så skulle jag kolla upp mitt foder,man kan ju inte se utanpå enbart om ett foder är bra,däremot kan man se det på om hunden behöver tillföra något utöver sitt foder,i detta fallet kattskit.
8,Jag har haft katt i omgångar och haft dom både på bänk och i sängen,så det där överförs nog i så fall enbart om dom äter avföringen.
9,Nej det behöver du inte,däremot ska ju jag passa mig med Snodden,men som sagt han käkar ju inget skit i skogen,det fick han lära sig av med som vappis
#10 ja just det. Vi har ju precis flyttat så hästskit är något nytt för våra, och Viggo har blivit väldigt stressad efter flytten vilket märks mest i att han äter på allt = han har börjat äta hästskit 

Katter sprider sina parasitägg direkt och kattägare har nästan alltid dessa.Inget man kan upptäcka själv dvs om man inte blir sjuk av dem.Katten får sin smitta genom att de tar möss och fåglar-de är bara mellanvärd?Liksom människan,trots att denne lever och dör med in smitta.För den inte vidare och smittar inte.Läste för länge sen, att de allra flesta är smittade, trots att de inte har katt själva?De som har både katt och hund, där äter nog hunden avföringen-det är som en magnet på den-lukten.Kanske hunden inte är mellanvärd.Får kolla upp det.Frågar man en veterinär om hundens aptit på skit, så skrattar han bara och säger att man inte skall bry sej så mycket.De allra flesta hundar äter det de behöver och det har inget med fodret att göra.Själv tror jag det är behovet av B-vitamin och då kan man prova med lite yoghurth i kosten.Börja alltid med en matsked och se hur magen reagerar.Hundar som alltid är kopplade eller ständigt har uppsikt.Där är det ju enkelt kolla vad hunden får i sej.Går de lösa är det nog omöjligt.
12,Men nu håller du ju inte isär begreppet ute och inne katter,en grej som du läst för länge sedan kan ju ha kommit fram till nya rön idag.
Har du någon vetrenär att härleda till?….det säger sig själv att när inte ens vargen käkar andras avföring,så behöver dom det inte och deras mat är ju rå föda.De vetrenärer jag pratat med säger precis tvärtemot,även vargskötaren på kolmården.
Din mat är inte hundens mat det är rätt logiskt tycker du inte?.
Jag lär få se över vårat foder är ju inte helnöjd men strulet som vart med det fodret vi ville ha så fick jag ta alt 3 i färskfoder.. Men om jag nu får tag i fodret jag vill ha, om hon nu forsätter äta kattskit vad ska man då se över? Har du bra tips då 13, Lena?
14,Det skulle förvåna mig om hon käkar mer av det om du byter foder,nu kan det ju också finnas en möjlighet att hon tagit det för vana,och då får man vara påpasslig och lära dom av med det.
Annars brukar det vara B-vitamin som saknas,speciellt om det är katt och harpluttar dom käkar.
Laxolja är ju bra att tillsätta i så fall,det kan du ju göra redan nu
Laxolja får hon redan, kattskit har hon ätit sen hon kom till oss antar hon ätit det hela livet
fd ägaren hade flera katter antar kattlådan var lätt o besöka.. Äkligt är det.
Men som sakt är inte nöjd med fodret nu o byte har jag sagt vill jag men strul o bra bit o åka så vart det bravo o det har jag ett par mån kvar att ge av…
16,Då återstår nog bara att lära henne av med det,hon har ju fått det som en vana
17, Antog lite att det är vana o att hon gillar :S
18,Ja och det är ju inte konstigt egentligen heller,för fick hon dåligt foder innan hon kom till dig,så behövde hon säkert tillsätta det med kattskit,och det blir ju en vana för henne då
.

Statens veterinärmedicinska anstalt skiver om Toxoplasmos.Läs på internet.Djur som äter rå' föda får i sej parasitäggen.Är nog stor skillnad på inne och utekatters parasiter.I synnerhet om innekatten alltid ätit upphettad föda dvs sånt man köper eller tillagar själv.
20,Ge mig länken ska jag kolla det,förutsatt att det gäller hundar förstås.Vill du vara ironisk med din smiley så passar inte det här,vi diskuterar utan sånt på denna sajt.
Som sagt ge mig länken så ska jag kolla det,hittills har varken mina hundar eller katter jag haft dött eller fört vidare sådana parasiter.

Ironisk??Bevare mej för sånt.Skulle inte falla mej in-uteslutet.
Ge länken?Man slår bara in Statens veterinämedicinska anstalt och väljer Toxoplasmos..kan inte bli enklare.
22,Så bra,så länge jag inte får länken så väljer jag att gå efter det jag själv lärt mig,om du inte kan motbevisa det jag säger,och som sagt förutsatt att det gäller hund.
Det finns ju säkert flera som vill läsa länken också och få bilda sig sin egen uppfattning..

Men Toxoplasmos drabbar ju främst tamfår?? men kan även drabba människor..
Toxoplasmos är en är en zoonos, d.v.s. en sjukdom som kan överföras mellan djur och människa och som man i första hand kopplar samman med skador på foster eller nyfödda barn. Sjukdomen har på senare år blivit aktuell också inom hiv-vården, då toxoplasmos är en mycket vanlig s.k. opportunistisk infektion vid denna sjukdom. Smittämnet finns spritt över hela världen.
så varför svänger du dig med sjukdomsord som du inte har en aning om??
Kanske ska läsa på lite mer eller gå över på något annat iFokus forum där du kan vara duktig med "svåra ord".. eller??? PM:a mig om du vill veta mer
//F
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
24,Tack Freke nu behöver jag inte läsa den länken,för du lade orden i min mun
Min rottis äter gärna hästskit om hon kommer åt men hon älskar ännu mer när hovslagaren har varit här och verkat hovar,då riktigt gnäller hon efter godbitarna…Vad finns det i hästhovar dom så gärna vill ha?
26, Kräks inte hon när hon knaprat på hovrester? våran spyde som bara den efter, men vanligt att hundar gillar äta dom. Tror inte det är skadligt eller innehåller något då det är dött som nagel men luktar ju :) så jag tor mer på lukten o att det är gott o tugga på. OBS kan ha fel :)
26,Kan tänka mig att det är kalken hon vill åt,sen kan det ju vara som karizma säger gott att gnaga på.