Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: presentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1239 ggr
[imaginepeace]
0

Varför går dagarna så sakta....

….när man väntar på att få hem sin lilla valp?

Hej förresten! Jag är alldeles ny här och en presentation vore väl på sin plats. Louise heter jag, bor i kalla Skellefteå (där snön än ligger kvar) och längtar nått så fruktansvärt efter min (och sambons) voffsing! Hon heter Vilda och blir åtta veckor den 18 maj.

Hur får jag tiden att gå snabbare? Flört

Karizma
0

Välkommen hit :) Och vad kul o få hem valp tiden går sakta men vips är det dags för den stora dagen Flört Vad är det för busfrö ni ska få hem? Ser fram mot se lite bilder för det är något vi gillar här inne Glad

[imaginepeace]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tackar! Glad

Det är en blandning mellan Ambull och Pointer, bifogar bild!

Är hon inte söt?

[imaginepeace]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en till! (jag gillar också bilder) Skrattande

Maja2
0

guu så söta :)  Välkommen hit förresten. Jag bor i Bygdsiljum (åxå det ett ställe där snön ligger kvar…. hoppas den hinner tina bort före midsommar i alla fall ) Jag förstår att tiden nästan står still :)

Är det första hund eller? Läs, ta reda på, skaffa kunskap. Det är mitt tips vad du ska använda tiden till före valpen kommer :)

spikes
0

Varmt välkommen hitGlad

Jättesöt vovveKyss,jag vet hur svårt det är med väntan,men om du vill kan du ju läsa en massa bra lättläst litteratur om vovvar,Anders Hallgren kan jag varmt rekommenderaFlört

Valpar
0

Välkommen hit!Glad

Jag vet precis vad du menar! Vi ska få hem våran dvärgschnauzer valp 10/6 men vi ska hälsa på dom nästa vecka! Skrattande Ska bli så otroligt kul! Senast vi träffade dom var dom bara drygt 2 veckor Kyss

[imaginepeace]
0

Tack alla för välkomnadet! Skrattande

Det är min första egna hund (eller ja, min sambos också Oskyldig). Är dock uppvuxen med hund (portugisisk vattenhund) så någon sorts vana har jag. Jag jobbar dessutom på ett hundpensionat/dagis och kennel (greyhound), så där har jag lärt mig en massa! 
För min sambo Daniel är det dock första hunden så han är eld och lågor!

Jag tror jag redan läst alla böcker som går att läsa, friskade dock upp minnet med Anders Hallgrens "Lyckliga lydiga hundar" igår.  Dock ska karln få läsa en massa, på hans lista finns boken ovan och "Problemhundar och hundproblem" än så länge. Och det är väl ungefär vad han hinner med på tre veckor Tungan ute

AnnL
0

Välkommen hit.

Förstår din längtan. När jag skaffa Silver var det också min första egna hund.

Men jag hade sån tur att jag hade uppfödaren nära så jag kunde hälsa på honom varje vecka tills jag fick hämta hem honom. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

hittadjur-se
0

Välkommen. Vi hämtar vår valp nu på lördag :-)

[imaginepeace]
0

#9 Åh vad kul! Vad är det för någon liten plutt ni ska hämta? :)

Bijish
0

Jag behöve bara vänta på min älskling i två dagar, men kan tänka mig hur jobbigt det måste vara att vänta så länge! ;___; Min kompis kan hämta hem sin bearded collie först i  juni (de är födda på min fölsedag hihi), och hon liiider ocskå :P

spikes
0

7,Men då kan jag tipsa om Anders Hallgrens "alfa syndromet" den borde alla läsaFlört

[imaginepeace]
0

#12 Då får det bli en sväng till biblioteket för mig Glad För den har jag faktiskt inte läst!

spikes
0

13,Det är den nyaste han gjort,den är kanonbraFlört

Karizma
0

Jätte söt ovanlig blaning tror jag med?  Glad Ponter hade en vän till mig som tog hand om "omplaceringshundar" Oskar hette han en av de snällaste hundarna jag lärt känna, underbar o lättlärd var han. Dok får man passa sig lite en jaktras så man fick ha stenkoll inte släppa ut i skogen. Men jätte söt var din tjeja !