Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: efterlysningar-info
Läst 2914 ggr
AnneN
0

Tips på vart du kan efterlysa din hund

I denna tråd tipsar vi om olika sajter där man kan annonsera om ens hund försvunnit.

(Glöm inte att lägga in en länk till sajten du tipsar om)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Svenska Jägareförbundet Hundjouren - Här kan du även annonsera om upphittade hundar.

Blocket - Finns en kategori som heter "Efterlysningar".

Hittadjur - Annonsera om bortsprugna eller upphittade djur.

Givetvis så ska bortsprugna eller hundar alltid anmälas till polisen. Har din hund försvunnit så kan du även efterlysa den i lokaltidningen och lokalradio. Du kan även annonsera på olika hundforum, bland annat här på Blandrashundar.

_**/Mvh Anne

[Sisa]
0
[Sisa]
0

www.djurhjalpen.nu

www.djurenssamarittjanst.se

www.allaannonser.se

Även Taxi brukar vara bussiga att hålla koll!

Skruttan-1
0
hittadjur-se
0

Sisa: han har lagt ner sin sida med efterlysningssdelen.

min-hund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har äntligen kopplat hur man får in bättre bil på sin hund här så här kommer tyson. min saknade kärlek. kramar Sanna

[Sisa]
0

#5 Vem har lagt ner sin sida?????????????+

hittadjur-se
0

Sisa: den som driver var-finns-hund.se har inte längre någon aktiv Efterlysningssida.

[Sisa]
0

På sidan var.finns.min.hund.se   kan du gå in på Efterlysningslänkar där finns olika sidor där du kan efterlysa eller se om någon hittat olika djur…..

www.var-finns-min-hund.se

Prova får du se

Sisa

hittadjur-se
0

Sisa: ja han har länkar kvar men sidan är inte en aktiv efterlysningssida, det var bara det jag menade :-)

[Sisa]
0

Men jättebra Efterlysningslänkar, som man kan tipsa om.

Vi får vara glad att vi har dessa, det är svårt att få hjälp då man efterlyser djur.

Om vi tipsar om dessa sidor, syns det att dom verkligen behövs!

Önskar vi hade Djurpoliser även i Sverige!

[Sisa]
0

PUTT

AnneN
0

*putt*

_**/Mvh Anne

Karizma
0

Jag hitta denna http://www.var-finns-min-hund.se/page_1233837964964.html  den länkar vidare på tips ang efterlysnings sidor.

Lycka till att hitta hundar!

hittadjur-se
0

#14: läser du lite längre ner kan du ju läsa om mig oxå ;-) Jättegulligt :-)

[Sisa]
0

Jag har inte fått några fler tips, och heller inte hittat Lilla Anna…det gör fortfarande ont då jag tänker på henne. Undrar vad som hände egentligen…skulle ge vad som helst för att få veta…men jag har gett upp hoppet…

Undrar om Sanna, som skriver i inlägg #6 har funnit sin Tyson…vi hade kontakt då vi letade…

Var våra hundar än finns…hoppas jag dom har det bra…Gråter

Karizma
0

16, Lilla Anna minns jag så väl det är länge sen hon försvann Gråter Mycket dåligt att ingen har hört av sig om de sett eller har henne… Jag tor att någon har henne men förstår att du undrar o vill veta vad som hände med lilla Anna. Hoppas du skaffar ny hund när du känner att du känner dig säker igen.

[Sisa]
0

# 17

Tack Karizma…1 år och 3 månader har Lilla Anna varit borta. Än har jag inte känt mej mogen att skaffa en ny liten hund…men snart kanske…

Kram från Sisa