Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1371 ggr
Veero
0

Hem ljuva hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår åkte jag nyss hem från spanien och då följde min tik Pipa med mig.

Hon va lugn och snäll hela flygresan, planet var bara halft fullt så jag tog upp tre säten och pipa fick sitta på ett säte i tygtransportburen då :) Men när jag gick på toa en snabbis började hon skälla och flygverdinan försökte lugna ner henne, men när jag kom tillbaka blev hon tyst. Flera barn kom farm och tittade på henne (:

Men när vi anlände så kollade dom på passet och visade sig att veterinären glömt att ta blodprov :/ Så hon fick åka in på karantän och va där och ta blodprov, hon ska bara va där i 6 dagar, på fedag åker jag ner och hämtar henne!
Vart såklart jätte ledsen, och veterinären i spanien sa att allt va klart för att åka utomlands. Men jag är glad att det är bara 6dagar, min mammas kompis hund fick sitta i 6 månader :/ Jag vet inte hur mycket detta kommer kosta än, har inte fått nån information om det, men jag vill ha min lilla flicka hem så kostar vad det kostar!

Jag vill inte att ni lägger in onödiga komentarer! Pipa har vi haft hos min moster väldigt länge och hon är som vilken frisk och normal hund som i sverige! Hund som hund oavsett vilket land dom kommer ifrån! Samma som med oss människor :)

- Bilden, Kvällen innan hemfärden, Pipa och jag med våra pass :D Hennes det blåa och mitt det röd/bruna :)

Veero
0

Flygplatsen, mosters hund Greta och Pipa :)

Veero
0

Sitter och väntar på att komma ombord på flyget (:

Veero
0

På flyget (:

Karizma
0

Åh vad kul är hon hemma nu. Vad söt hon är o kul att resan i sig gick bra. Lite trist att hon får sitta i karatän fast det är bara 6dagar. Ser fram att se lite fler bilder på denna tjej.

spikes
0

Vad skojigt att du får hem henne nuGlad,förstår att det kan verka som en evighet med 6 dagar,men jag vet i alla fall att dom blir väldigt väl omhändertagna när dom sitter i karantän,sen får du ju ha henne varje dag året omGlad.

Lycka till med henneFlört

Veero
0

#4 #5 Tack :D
Längtar till på fredag :D Blir att åka tigigt med 4 timmars tåg så jag blir där så snabbt som möjligt Skrattande

En bild i spanien :D

Veero
0

Så här ser hon ut när hon inte är klippt runt nosen :o Ser inte ut som samma hund Flört

Kusinen trodde jag hade en annan hund med mig, haha Glad Han: Vem är det :O (helt chokad!) Jag: Pipa!? Han: Neej? Jag: Jo! :D Han: Oj, hon ser mycket anorlundare ut

spikes
0

Men gud så sötKyss,haha kan tro att kusinen undradeGlad

Karizma
0

Men vänta nu lite var hon i svergie först o sen spanien o sen tillbaka hur kan hon då sitta karatän?

tycker hon ser ursöt ut även som lurvig nos :) ser lite ut att vara en kines i tjejen skit söt iaf

Veero
0

#9 nej nej :D Hon har bott hos min moster i spanien och så i lördags åkte hon till sverige första gången och är här för att stanna Glad

Karizma
0

10, som jag fatta det först allså :D jätte söt tjej. ska bli kul o se lite mer bilder sen på dina hundar :)

Fidelia
0

Är det en bolognes? Himla söt.

Veero
0

#12 Hon har två raser i sig och kan bara den ena, minns inte riktigt vad den heter (hör jag rasen så vet jag), men ska fråga min moster :)
Tack (:

Har blivit ändringar! Får hämta henne på Torsdag SkrikandesARG arg arg! Jag som längtat hela veckan för att hämta henne så får jag vänta en vecka till! Förvånad Bara för labbet jobbar bara vissa dagar, på onsdag får vi svaren och på torsdag åker jag ner till sthlm då..

Karizma
0

13, trist o vänta ännu längre Rynkar på näsan