Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1113 ggr
[nataschaj]
0

Jordbruksverket

Nu till min fråga.

Vem ska regga valpen/hunden hos jordbruksverket? e de uppfödaren elr den nya hund ägaren??

Karizma
0

Som uppfödare kan man regga valparna då ska de vara chipade och glöm inte att säga till om få hem papper som köpare av Valpar ska skriva på skicka in själv många slarvar med det.

Sen finns det även http://www.blandis.se/ där kan man regga Valpar och hund men de ska vara reggade i jordbruksverket med.. (tror jag)

[nataschaj]
0

Jo men e de valpköparen som ska fixa de hos jordbruksvärket?? att skriva på pappret å skicka in?? å då menar ja att man gör de efter valpen ahr kommit hem att man ringer in å fixar de pappret å skriver på å skickar in.

Nu e ja inte ute efter var man kan regga Valpar. Utan vill bara ha hur de e hos jordbruket inget annat.

Karizma
0

Ja du köper man valp/hund som inte är reggad måste man regga valpen/hunden. Det görs via deras hemsida eller så tror jag man kan ringa´. Jag fixa ägarbytet på chanel genom anmäla det via deras hemsida papper kom hemskickat på posten. Men man kan oxå skriva ut det själv med skrivare o sen skicka in.

Karizma
0

En fråga… har du Valpar så tycker jag det ser bättre ut att man har dom reggade o sen gör ägarbyte. Men smaksak förståss :)

[nataschaj]
0

Nej jag har inga Valpar. Vill bara ha ett svar.

spikes
0

Är vappisen inte reggad hos jorbruksverket hos uppfödaren,så ska du själv anmäla det,fråga uppfödaren först om hon redan gjort det baraFlört

Freke
0

En seriös uppfödare reggar in hela kullen hos JBV(Jordbruksverket)

och eventuellt i olika klubbar, men som köpare är det slutgiltliga ansvaret ditt! Tyvärr är det alldeles för många uppfödare som inte reggar dom direkt, för att om hundarna inte blir sålda kan dom ta bort dessa utan att någon reagerar på deras handlande och så kan dom fortsätta sin buskavel.

Det är bara sorgligt i mina ögon..

men men så  länge det finns pengar att tjäna kommer människan vara ett svin.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[nataschaj]
0

6 ja har pappret här men så står de nåt me Märakre å namn m.m som ska fullas i. å ja vet inte om ja ska fulla i elr inte.

ja kan inte ringa häller å  fråga liksom. Hon e inte reggad för hon sa att de va min uppgift ja hade för mig att de va uppfödaren som skulle göra detta å enligt pappret ska vetten som chippade skriva i den, tror ja i alla fall…

nu vet ja verken ut elr in.. hehe

Patriszija
0

Jag fick med papper att fylla i själv när jag köpte min valp och det där med märkare oså struntade jag att fylla i för jag visste inte heller och det gick bra endå :)!

Freke
0

Om du tar hunden till Veterinären för chippning, så skriver han/hon ett intyg med cippnummret som du sen skickar in till JBV.

en dum fråga? Uppfödaren?? Har denne vaccinerat hunden?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Royalz
0

När jag köpte min blandras valp i höstas så fick jag med ett papper från jordbruksverket som jag skulle fylla i och skicka in. Det tog en vecka innan jag fattade att han inte var reggan utan jag skulle skicka in lappen.

Ringde och pratade med jbv först och kollade om han var reggad och det var han inte så fyllde i lappen och skickade in.

[alena]
0

När jag köpte Azlan så sa säljaren att det räckte med att att han var reggad i SKK (som dom hade fixat), men sen har jag själv reggat honom hos JBV.

Både Rippe och Shaggy kom jag på efter vi hämtat dom att det skulle skrivits papper om ägarbyte till JBV, så det var jag som fick fixa fram dom och skicka ner till kenneln som skrev på och skickade in.

Snacka om onödigt, om dom (eller jag) bara tänkt på det när vi åkt ner och skulle hämta dom hade vi ju kunnat tagit fram pappren på data och skrivit på direkt.

En liten bonus med att skicka efter pappren är frankerat kuvert (har iallafall varit när jag skickat efter).

[nataschaj]
0

10 klart min e vac å allt de, tar inga hundar som inte är de. nu snackar ja inte om renrasiga hundar utan blandras.

men har skickat in den nu.