nej.. bara äckligt
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Ja väldigt äckligt,men jag vill tillägga att det finns vad jag vet en sorts padda som är giftig för hunden i Sverige,vet dock inte namnet på den

Vår hund fick tag på en groda igårkväll, tog den i munnen och sprang iväg. Sen lågg han och tuggade en bra stund…
3,Grodor ska man vara rädd om,jag hade en york som var galen i grodor,men han spottade och fräste järnet efter att ha fått den i munnen,och kastade formligen iväg den,så dom överlevde alltid.
Men som sagt se upp det finns en sort som är lite giftig för hund.
åh fy det är äkligt hade stallkatter som tog grodor men hitta äkliga rester mm
Paddan i sverige är inte dödlig för hund har jag förmig men de blir dåliga av den.
5,Ja dom blir dåliga eftersom paddan har ett visst gift som gör dem dåliga,sen har nog jag för mig att grodor är fridlysta.
Vi fick ju upp massor av grodor ur dammen nu när vi bytte duk,och då gällde det att hålla efter Spike,han tar dom inte i munnen,men lägger gärna tassen på dem så dom blit mosade,alla grodbarn dom har gjort har vi samlat i en hink med vatten och gått ner med till en annan damm inte långt härifrån.
6, gulligt av er o omplacera grodorna 
Jag hade en gång en pincher som ett par gånger fick i sig grodor. Han kräktes och hade diaré i ett helt dygn efteråt.
Zabelle
7,För mig är ett liv ett liv,och ska vårdas ömt,även fast jag har ormfobi så vill jag absolut inte att dom ska utsättas för misshandel
.
Det enda djur jag inte har någon empati för är mördar sniglar och fästingar,dom eldas upp utan samvetskval från min sida.

10,Äter en hund andras avföring så beror det på att dom inte får det foder dom behöver,någonting fattas alltså.En varg äter inte andras avföring eftersom dom får sina krav på mat tillgodosedda av vilda djur.
Tjernobylpartiklar har vi inte i Sverige,men helt klart ska man välja vad dom äter,i Sverige finns en lag som säger att man endast får utfodra tamdjur med redan döda djur.
9, ja helt rätt man ska vara rädd om alla djur vilda som tama. Själv är jag med rädd för ormar o snabba större spindlar tar jag gärna inte i. Men har vart illa tvunen o flytta ormar så man inte kör överdom med gräsklippare. I huset vi bode fanns det massor med vinbärs-sniglar då menar jag massor så varje gång man skulle klippa gräset så fick man gå med hink o plocka upp dom. Vi hyrde hus och fick låna stor åkergräsklippare då kunde man ha hinken mellan fötterna o stanna vid behov av snigelfynd. Det var jag som klippte gräset så det tog lite tid pga alla stopp grannen skratta lite åt mig samt min man ;P men jag tyckte så synd om dom.

Vanliga svenssongrodor går bra, det är som sagt bara äckligt.
Paddor och färgstarka grodor ska man inte äta..

Näst efter Ryssland, så fick Sverige mest av Cecium från TjernobylLäs på internet.Vargar slår levande byte.Inget som våra hundar ägnar sej åt.Många hundar har bölder i tarmarna. Friska hundar gillar avföring i synnerhet från dem som äter köttfoder.Är ju svårare bryta ner helt.tror det är B-vitamin brist som gör att hundar äter sånt de hittar.Vitaminet finns i dåligt smält avföring.I dag, kan man köpa Laxolja för hundar.Finns också torkad fisk, som är jättenyttigt men får hunden att lukta illa ur munnen.Bästa mellanmålet för hundar är Sportknäcke(utan pålägg)
14,Detta om tjernobyl är inget som bekymrar mig,det var länge sedan det var farligt att äta fisk och älg pgr av det.
Du behöver inte tala om för mig hur en varg lever,jag har haft dem som intresse i stort sett hela mitt liv,och även mött dem levande så jag tror jag vet vad jag talar om i detta fallet.
Försök aldrig slå i mig att hundar som käkar andras avföring inte har brist på något,där har du käpprätt fel,mina hundar käkar och har alltid käkat rå föda,och ingen av dem käkar andras avföring,det har med fodret att göra.
Laxoljan har man främst som tillskott till ett foder som inte är fullgott,och man kan även tillsätta det vid fällning så går den proceduren fortare,mina käkar det vid fällning och ingen luktar illa utav det,vid dålig lukt ur munnen ska man kanske fundera på om det inte är dags för en koll hos vetten angående tandkött tänder eller annat..
Finns inget bra med sportknäcke och alla dess fibrer som en hund inte behöver ha,däremot så kan man ge dem märgben av älg och kalv rått för det flisar sig inte.

Nu är jag utanför ämnet, men min hund äter bara priima färskfoder, men äter både hundbajs, men allta helst kattbajs. (Hon är en valp på 7 månader.) Är det någon som vet varför?

Oj, innan jag skulle mata hunden med knäckebröd…!
17,Vad menar du?

Att jag aldrig skulle mata min hund med bröd.
20,Haha jaha
,visste inte vilket inlägg du svarade på eftersom du inte skrev siffran.