Tips om Färskfoder...
Här tänkte jag vi kan skriva ner tips om hur vi förvarar färskfoder om vi är på resa semester,eller annat.
Många tror att färskfoder är krångligt att ta med sig om man ska bort,kan vara bra att visa att det finns tips och åtgärder för det
.
Jag börjar här…Många återförsäljare finns det runt om i landet,ska man åka någonstans kan man kolla upp om det finns en återförsäljare i närheten.
Tar man med sig maten så kan man lägga den i kylväska,och byta kylklabbar på någon mack,detta håller sig minst 4dygn upp till en vecka,eftersom maten är från början nedfryst också.
Annars kan man kolla upp på något billigt ställe om det finns kylskåp för husvagn tex,då kan man köpa ett sånt och koppla in,så håller maten ännu längre.
Flera tips mottages tacksamt…
är det okej att skriva frågor också?
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
1,Ja absolut
en bra sak man kan tipsa om är de olika märkerna lite pris o vad som talar bra för varje. hemsidor till dom då det är lite olika återfärsäljare :)
Som köpare o nybörjare till foder så läs på lite om detta, hur mycket man ska ge o vad som är bra o ge till, jag ger märgben av nör,men oxå fiskolja 2 gg iveckan olja och 3 märgben i veckan.
Lite sånt tips är bra o veta för jag är nybörjare :)
En sak jag tror många gör fel är att "kompletera" färskfoder o det är galet fel. Färskfoder är ett foder som ska täcka man kan inte ge annat foder till.

Om jag ska någonstans en längre tid så skickar jag helt enkelt en beställning till dit jag ska.. På så vis slipper jag extra packning.
Är det t.ex hemma hos pappa som också ger hundarna färskfoder ber jag bara honom köpa hem liite extra..
Samma med alla som använder färskfoder till sina hundar..
4,Det är smart att göra så,folk tror oftast att man måste packa med det,men det behövs ju oftast inte

spikes
Nej, jag har alltid gjort så.
Har min egna packning, och två hundar, snart tre att ränna runt med.. klarar mig fint utan frysväskan, haha.
6,Kan tro det
,men ska man till något ställe där det inte finns återförsäljare så är det bekvämt med frysväskan
Det jag funderat på, vad gör man om man glömt köpa foder och så tar det slut? I första hand om man har nån affär inärheten så köper man väl, men annars?
och om jag förstått det rätt ska man ta fram maten ur frysen på morgognen för att det ska tina(?). Vad gör man omman glömt?
(som ni kanske märker är jag väldigt glömsk :P)
Då ringer man sin återförsäljare,dom brukar ha hemma för säkerhets skull,annars vet dom säkert var man kan få tag på det närmast.
I affären får du inte tag på färskfoder,möjligen kan någon bra zoo affär vara återförsäljare på sånt.
Du ska helst ta fram det kvällen innan så det får tina långsamt i kylen,,om du glömt går det att lägga i vatten bad med kallt vatten så kan man efter någon timme,skrapa av det som tinat till en lagom portion.
#9 ja det var djur affär jag menade, såg att dom hade senast jag var där
tror dom precis börjat med det.
Men om det nu är stängt och det är panik, eller gäller det att alltid ha hemma helt enkelt? (eller kör dom hem fodret?)
okej bra, då vet jag 
Har försökt övertala min mamma att börja ge åtminstone Viggo färskfoder, ju mer man vet ju lättare är det väl att övertala 
10,Kika in på de olika länkarna i min artikel,jag vet att en del kör runt med maten,men inte hem till dörren utan till intill liggande platser i så fall.
Ja man ska ju tänka på att ha mat hemma alltid,men har du en återförsäljare i närheten vilket brukar vara en privat person så är det ju alltid öppet.
Hoppas du lyckas med övertalningen
#11 haha tack