Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 838 ggr
[nataschaj]
2010-04-20 12:07
0

Moa e hemma!

Sen i Lördags har hon vart hemma, harre gisses va glad man e!.

Har inte haft tid, ingen lust att sitta framför datan nu när hon e hemma.

Hon har verkligen gett mig glädje, min lill skit e så underbar å jag tänker inte på Ajax lika mkt typ inget alls nu när hon e här.

Hon e duktig, hon kan vara sj en bra stund. Hon e tyst när man går, sen så e hon så himla sööt.

Det jag stör mig på är att alla tycker (uppfödaren å andra privat personer som inte känner henne, men son vart där å kollat på andra valpar) att hon e elak å hemsk å att hon kommer att bli jobbig hund som stor.

detta blir ja ganska sur för, fö hon svarar med ängång när man säger åt henne när hoin gör fel! hon e skit lätt att bryta när hon gör nått dumt!. sen visst hon låtger mkt när hon leker men de e ju en valp!.

om 1 månad blir det staffe träff! längtar så efter det! sen i sommar när hon blir 5 månader (juli) ska hon få testa å ha på sig wp sele.

Bilder kommer när ja har ork, nu orkar ja inte ta kort på henne alls…

Må gott alla! lite uppdatering nu

Amstaff/pibull e hon

[nataschaj]
2010-04-20 12:14
0

Spikes: fråga till dej, glömde skriv in i de i inlägget, men kan man ge färskfoder typ 3dagar i v å vanlig torr foder rästen av v? (har halla foder nu) Hoppas du läser detta ;)

spikes
2010-04-20 12:46
0

1,Är Halla ett torrfoder?(jag är dålig på namnen på dessa).

Ska du ge färskfoder så är det enbart färskfoder som gäller,jag vet att en del blandar med torrfoder men det är inte bra,man får ett mycket ojämt näringsintag på sin hund då.

Är det så att du har ett torrfoder över så kan du ge det som smågodisbitar vid träning,eller låta någon annan köpa det som är över.

[jakke94]
2010-04-20 19:27
0

jag efterlyser en bild på din hund :)

Karizma
2010-04-20 19:36
0

Menar du att uppfödaren säger att valpen du skaffat kommer vara jobbig som stor? Varför säga en sån sak? Är det en livlig valp så anser jag den inte jobbig o de ska låta när dom leker iaf gör våran tjej det med o hon är ju ny på lekfronten är 4år. Låter men hon tycker det är kul o morra o låta under lek det är bara prat på henne. Ska man höra henne när hon ser en katt himmel så kan hon tjuta av lycka. fast kissen blir förståss livrädd :)

Vill med se bild på tjejen :)

[nataschaj]
2010-04-20 21:07
0

1 halla e ett torrfoder ja, grejen e att jag inte kan byta till färsk utan tänkte om min stora kunde få färsta 3 dagar i v, alltså måltiderna morron å kväll bara e färsk å rästen av dem dagarna är torrfoder…. ja har inte tänkt att blanda detta.

4 Japp hon säger att hon kommer bli problem om ja inte redan nu se till å fostrar å gör rätt m henne, å sen andra saker med. en valp ska få vara valp med fostran. Bara för att hon låter en del tillhör ju bara valpdelen.

Bild kommer när ja orkar att ta någon, just nu orkar ja inte å har inte tid, men kommer kanske i v=)

spikes
2010-04-20 21:37
0

5,Har jag förstått dig rätt om jag säger att du menar att dom ska få färskfoder morgon och kväll, och sedan torrfoder de andra måltiderna på samma dag?.

Det blir ju i så fall samma som att blanda,vad jag menar är att du ska enbart köra med det ena eller det andra alltidFlört

Karizma
2010-04-20 22:01
0

5, knäpp uppfödare varför då föda upp ras som man tror kan bli problem med tror hon att du inte klarar av hunden? isf varför då sälja den. Tycker du ska köra på det du tror på.

[nataschaj]
2010-04-20 22:10
0

6 menar såhär: (kan missförstå dig i din text med)

Månad torrfoder, tisdag torrfoder onsdag färk torsdag torr fredag-lördag färsk söndag torrfoder, förstår du hur ja menar? sen behöver de inte vara just dem dagarna.

7 knäpp e hon inte, utan att min valp är den som verklifgen låter å e mest på. hon e inte rädd utan ganska så tuff av sig å frammåt, visst hon har låst sina käkar 3 gånger hos henne men inte hos mig, aldrig haft såna tidenser elr likande utan hon e en normal valp om man säger så. hon sålde den inte utan ja fick välja vilken valp ja ville ha som tack för en grej vilket ja inte tackade nej m tanken på tiken å hanen. Utav valpen moa valpde mig, klart ja tar henne då