Förtsa vår promenden i skogen.
Nu har snön äntligen försvunit o vi kan ge oss ut i skogen igen.
Hade tre galna ylade av glädje hundar i bilen till skogen.
Väl framme med en mycket lommhörd matte så har de helt plöttsligt glömt vad stanna betyder o försöker kasta sig ur bilen samtidigt.
Rusiga av lycka traslade de in sig i koplen o drog åt alla håll samtidigt.
Var tog mina snälla väluppfostrade hundar vägen?
Matte som inte brukar kunna hålla sig på benen i vanliga fall snubblar naturligt vis över dessa hundar som var rusiga av glädje.
Lyckas till slut få rätt på vildarna så vi kan gå i väg matte linkande o hundarna med nosarna i marken villt stretande.
Drar en djup suck o undrar varför åkte vi ut till skogen?
Missmodig o fundersam på om jag ska lägga ner hund ägandet går vi vidare. så möter vi en hund.
Tänkte detta kommer aldrig gå mina galningar kommer att äta upp den.
De får syn på hunden o helt plöttsligt går alla tre fot o tittar fint på matte
Resten av promenden gick de som de brukar lyssnade på mattes minsta önskan med slaka koppel.
Likadant varje år på första skogs promenaden de glömmer allt för en liten stund.
De älskar verkligen skogen liksom matte.
Har era hundar något favorit promenad som ni kanske inte går så ofta av olika anledningar?
Eller finns det något ställe som får era hundar att glömma all träning ett litet tag?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Hahah 
När vi åker till sommarstugan brukar hon börja trajja o gny ju närmare vi kommer ju mer låter hon. Öppna bagaden o stanna kan hon inte då heller utan hon ska UT UT UT så är det full rulle på henne. Det är helt okej att hon gör så här där då vi är själva där :) Men visst skulle det vara bra om hon stanna tills man sa till henne varsegod hoppa ut. Annars brukar hon lyssna på det men där är väl glädjen att rulla sig i gräset. Här är väl gräset inte så rolig som där :)
0,Haha kan se det framför mig
.
Snodden kan bli så lite överallt,men då handlar det mest om att rulla runt eller gå ner sig i kärr,för då vet han att han får en reaktion,har vi varit på ett lydnads pass,så får han tokspel hemma på tomten när vi kommer hem
.
Spike blir sån när vi tränat,men då lånar han tofflor och en del annat han inte får när han kommer in

De är för underbara våra vänner hundarna.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad