Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2544 ggr
dirdib
0

Sele + tax?

Vad tycker ni?

Vilken typ?

Visa gärna bilder!

NaimaG
0

Vanligt promenad sele kanske?

dirdib
0

#2 men det finns olika typer - vad menar du med vanlig? visa bilder :)

NaimaG
0
dirdib
0

#3 nej den hade och taxar kan lätt ta sig ur sele. dessutom kallas det spårsele :)

NaimaG
0

#4 Spårsele och promenad sele ser likadana ut. Om nu taxar lätt tar sig ur sele varför frågar du då efter sele?

dirdib
0

#5 för att det finns mängen av olika typer och fråga andra som har taxar eller mixtaxar som kan rekomendera något.

promenadsele är något anant för mig

NaimaG
0

Min granne har tax och använder promenad sele.

dirdib
0

ingen annan?

spikes
0

8,Mitt tips blir att du går till djuraffären och provar ut ett bra sele.

dirdib
0

9. men där har jag troligen ingen som har en tax och kan säga vad han/hon tycker eller hur?

spikes
0

10,Men du får ju ta med dig taxen.

dirdib
0

11. inte i alla djurbutiker får man ta med sig djur.

Men där får jag ändå som jag skrev inte råd vad andra tycker om sele om de använder på sina taxar osv

spikes
0

12,Har du frågat om det?,för alla djurbutiker vad jag vet får man ju göra det,personalen där bör veta vad du ska ha för sele,och kunder har dom säkert så dom har något bra tips.

Själv tycker jag det inte har med rasen att göra,sele är bra på alla hundar.

dirdib
0

12. inte Teba i Höör det vet jag för att jag var där med sällskap och hundar fick stanna i bilen.. trots att de säljer saker som man måste kunna prova på hund så nej hundar är förbjudna i djuraffär

spikes
0

14,Testa en annan djuraffär då,sök på nätet så kanske du hittar någon som man får ta in hundar i.

Karizma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har blivit själv smått förvånad att man får ta in hundar i djurbutiker då även i stort köpcentrum vissligen ligger djuraffärerna nära ut/ingången. Jag ger med tips ta med hunden o prova ut en passande sele :) Jag hitta en sele den är för Valpar med sett liknade på vuxenhundar. ser mjuk o skön ut även säker ut

spikes
0

16,Men varför ska man bli förvånad över det,går man till en djurbutik så äger man ju i allra flesta fall ett djur,så själv ser jag det som normalt,vissa butiker gör ju hälsoundersökningar klipper klor och annat,och har vissa dagar och tider en vet som kommer dit,helt perfekt tycker jag.

Karizma
0

17, vad jag menar är att allergiker går i köpcentrum men inte in i djurbutiken :) där med förvånad.

spikes
0

18,Aha okFlört