Godmorgon 14/4
En strålande vårdag med sol från en klarblå himmel.
Blir att vara ute mycket idag. Ska se om jag kan göra egna agillityhinder. Vet inte riktigt hur men ska väl kunna spika ihop något.
Någon som har ett bra tipps?
Sen blir det en låmgpromenad i skogen. 
Ha en skön onsdag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Gomorron
Jag håller agilitykurser här, men vi kan inte starta ännu, då snön ligger meterdjup på planen. Gu va jag längtar tills man får komma igång.
Börjar jobba 11.45 idag, har varit ute en timme på morgonen med Kelly… det blåste kallt som rackarn.
Ha en bra dag!
Go förmidag! Här har jag en hund som vill gå ut pga vi ska ha hennes kompis idag med. Hon får vänta lite till iaf.
Idag skiner solen så idag ska man vara ute mycket igen märks att man vistas ute för fått lite färg i ansiktet. Igår var vi iväg o gick vid Vättern helt underbart skönt var det. Så dit ska vi mer o även grilla lite korv :) Idag ska vi vara hundvakt, hoppas att Charlie kan koppla av lite idag igår vänta han bara på sin matte o stressar upp sig. Ha en skön dag alla!
Här skiner solen också :) Kom precis in frrån en liten promenad med Aramis, ska ta en längre efter lunch.
Höll på få hjärtat i halsgropen nu när vi gick, gick förbi en gård där det bor en border collie blandning som inte är sådär jätteförtjust i Aramis, brukar skälla och så. Men vi brukar kunna gå förbi där i alla fall utan problem.
Nu såg jag inte att hunden var ute på gården, så fick en mindre chock när den kom flygande nästan hela vägen över diket innan linan satte stopp, skällde och hade sig. Aramis var dock duktig och gjorde ingenting, bara tittade och sen tittade på mig och fortsatte gå.
3 ducktig kille du har :) Själv blev jag överaskad igår då jag gick förbi ett högt plank ena plankan var visst lös märkte det då en vaktig hund titta ut o skällde iiiin i havet
Både jag o chanel vart rädda så vi hoppade till hon sa inte ett ljud men vill inte ta den svängen igen.
Morrn på er!
Strålande sol här med.
Hopphinder kan man ju spika ihop rätt lätt,om du korslägger 2 träbitar som kortsidor,sätt en platta av trä på bägge sidor så den står stadigt,och sen hittar en bra smal pinna att lägga emellan.Slalomet kan du ju ta stadiga pinnar eller smala plaströr och sätta i en följd.
Rutan som dom ska lägga sig i märker du bara ut med stenar i en fyrkant,bordet som dom ska lägga sig på kan du ju ta ett lågt bord,eller en back av något slag,se till att lägga något ovanpå som ligger still och inte halkar omkring,har du ett gammalt däck från cykel eller annat kan du ju hänga det i ett träd tex,men sätt då två pinnar som stöd på sidorna som håller fast däcket,för det får inte röra sig under inlärning
Vargnatt,det lät inget kul,man tycker ju synd om hunden i sådana lägen,men aramis var ju duktig
#4 Ja man blir lite chockad när det händer sånt när man inte är beredd, ingen direkt trevlig överraskning att få
6,Nej precis,det är då man är glad att man har ordning på sin egen,varje gång jag ser sånt så känner jag hur ont i nacken det gör på hunden det tar stopp för,stackare.
#7 Ja håller med, det kan inte vara ett trevligt ryck det blir när linan tar slut