Jordens mesigaste hund
Karln var nyligen ute med hunden på en promenad och när han väl kom in berättade han ödet.
Utomhus kom en pytteliten fjompig chiuaua lösspringandes mot Ludde och skällde ut honom. ludde som normalt brukar svara upp reagera på annat vis nämligen, ställer sig straks bakom husses sida och svansen åker mellan bena.
Så här är man nu och har en 45kg bjässe livrädd för en chiuaua. Finns det något mesigare?!
Även liten hund kan hävda sig :) Smart att eran hund var iaf :D
Gulligt 
Tycker väl inte man kan använda ordet mesig,hundars signaler har inget med storlek att göra,din hund reagerade normalt på den andra hunden.
Men visst kan det se komiskt ut,hade en liten york som satte Snodden collie på plats ibland,men jag tycker inte Snodden var mesig för det,är bara glad att han reagerar normalt på andra hundars signaler.

Jag var med om en liknande situvation för några år sen. Bodde då i lägenhet och 2 lösspringde hundar kom mot min. Hon reagerade och visade väldigt väl att hon inte tyckte om det. Detta var små hundar gentimot min stora på 39 kg.

Eftersom det bara är vi som är storleks fixerade, då hund inte känner av storlek OM vi inte förstört våra hundar med att förmedla våran känsla för storlek, annars i hunds värld är hund hund oavsett storlek, det är bara en känsla..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#5 Jag vet det. Men det finns inget mesigare än att en bjässa ryggar unden för pytte små hundar när han i själva verket brukar svara upp mot mellanstora och de som är större än han själv.

Jag hade en Dober som var likadan, fast det var något jag tränat fram…
Att hoppa upp i famnen på mig när gamla damer lyfte upp sina hundar, så hoppade han upp i famnen på mig, satte jag ner honom så gick han bakom benet på mig och tittade fram..
Hälsn. Freke
#7 Jajks, ha en doberman som hoppar upp i famnen på en. Ludde tror emellanåt själv att han är en knähund och han är då inte en liten sådan.

#8 Ja han var inte den minsta heller med sina 55-58kg och 78cm i manke
Hälsn. Freke
#9 Det var en enormt stor doberman jämfört med de jag ser här i trakten. Ludde blir ju så ynklig då på bara 45kg och 72cm i manken.