Varför vaktar han?
Som flera vet så har ju chanel en kompis. Ute leker dom kanon fint och allt är kalas hon släpper gärna in honom i vårat hem utan problem.
Men han vaktar sitt hem,sin matte, sina saker. Nu är hanns matte bra o säger starkt nej till detta även plockar bort hanns saker (ben,bädd,leksaker). Hon struntar dok i hans saker mm då det finns katter o dessa är mer intressanta än ett tuggat gammalt ben
Tänkte kanske fler får samma problem med sin/kompis hund får lite tips om detta med.
Han vaktar sina saker,precis som ett barn inte vill låna ut en del kära saker de har.
Snodden och Spike tex vaktade alla sina saker för varandra till en början,efter 1 år kunde man se att dom började låna ut en del till varandra,Snodden lät Spike ha saker i hans låda och Spike lånade ut sin bädd och sina kära stubbar på gården.
Idag vet Spike att Snodden är inte intresserad av Spikes fotboll,och Spike struntar fullsändigt i sakerna i Snoddens låda.
Men vaktar han mycket och dom ändå inte ska bo ihop så gör ni bäst i att ta bort dom saker han vaktar,för det är hans och då behöver han ju inte bry sig,han kan ju ha dom när chanel inte är där.
1, ne dom ska inte bo ihop men lite roligt att hon är så givmild o han tvärtom. Hon svarar genom visa starkt att hon inte är intresserad av hans saker. Och det plockas bort för fridensskull :)
Och hanns matte säger nej så hittar han något tar hon bort det. Ute nu kan dom leka som stållar, inne kan hon föröka visa att hon itne vill bråka genom bjuda på lek.
Men Lena hur har du gjort med dina som vaktar sina saker o bor under samma tak? Det är så att hon kommer någ få vara där ibland med bla när vi åker till släktingar 1-2 nätter. Antar det bästa är ha det rent från hans saker då med för slippa strulet :)
2,Jag plockade från början bort det som dom vaktade,ju mera jag såg att dom visade varandra att dom inte tänker ta av varandra,så plockade jag fram en varsin sak som dom ansåg som bara deras egna,och idag leker dom inte med samma saker,men accepterar att dom leker med sina egna saker,detta tog nog 1 år innan det funkade fullt ut.
Ett bra sätt att kolla om dom accepteara varandra är att ge dem ett varsitt tuggben,håller dom det för sig själva så respekterar dom ju varandra så pass att dom inte behöver vakta.
3, om hon har chanel får hon ha det rent från hans saker :)