Fästingar!!
Idag har jag plockat första fästingen på Snodd,den satt fast i örat,och jag fullständigt avskyr dem
.
Ville bara tala om så ni kan börja kolla efter dem ni med
.
Ha de gott allihopa!
Håller med…fästingar är det värsta som finns! Vi har massor…det gäller att passa sej…och skydda sej…
Får väl använda fontline i år också eftersom alla naturmedel o örthalsband förbjudits.
Det finns inget tråkigare vår o sommar än fästingarna. Jag avskyr dom också 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
2,Annars finns ju prob,deo,gjort på tjära den har funkat bra på mina bägge,bäst på Spike som har kort päls
# 3 Kan man få tag i det och i så fall var?
4,Det brukar finnas på zoobutiken,både som champo och droppar man sätter på
,jag köpte det från min återförsäljare på hundmat.

Ja vad ska man säga? Finns trevligare saker än en massa fästingar, konstigt är dock att människan kan utrota en massa djur, varför INTE fästingarna?? Dom fyller ju ingen funktion mer än att sprida sjukdomar och smitta?
Och seglivade små rackare är det också. Inte ens en vinter klarar av att ta bort dom? hmm
äckliga är dom iallafall
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag har funderat med detta BÄRNSTENSHALSBAND ingen här inne som tycker dom funkar bra o gärna bor där det finns lite fler fästingar?
Andvänder frontline till chanel funkar bra men tänkte om man kunde undvika ge det i år.
# 7 Jag har testat BÄRNSTENSHALSBAND på Silver. Det fungera inte alls. Det fungerar bäst på korthåriga hundar, Silver är alldeles för långhårig runt halsen.
8, bra då ska jag inte fundera mer på det, det finns många fästingar här och jag bör ha bra hjälpmedel mot detta så det får väl bli frontline iaf tack för ditt svar.
#3 Men proben luktar väl ganska mkt?
Jag använder Prob till hästarnavilket fungerar jätte bra, men hästarna gör det inte så mkt om dom luktar tjära, vill inte att mina hundar ska lukta tjära halva året =)
10,Det är ju upp till var och en,själv tycker jag tjära luktar gott,i alla fall i jämförelse med mycket annat,och så farligt mycket luktar det inte….inte enligt mig i alla fall.Den finns ju för både hund och häst,så det är ju möjligt att den för hund luktar mindre än den för häst.