Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1603 ggr
Patriszija
0

Gasig

Min valp på nu 5 månader har börjat fisa rätt mycket på kvällarna och det luktar vidrigt!
Jag bytte foder för ca 2 veckor sedan till James wellbeloved puppy, han åt Royal canin mini junior förr men då bajsade han uppempt 6ggr/dag.
Tror ni det kan hjälpa att låta fodret svälla i vatten nån timme för han är ett riktigt matvrak och bara sväljer maten, tuggar inte alls.
Finns det något som är bra för magen man kan ge? Typ morot eller så som han kan tugga lite på.
Som godis brukar han få vanliga levergodisar men det är inte alls mycket.

Jag har ju hört att James Wellbeloved skall vara ett bra foder och vill helst inte hålla på o byta =/.

spikes
0

Sånt får man bort med färskfoder,men vill man inte ha det så skulle jag blöta upp maten eftersom den jäser ju i magen om den är torr,och då är det ju inte konstigt om det blir gaser.

Det finns ju caroten att ge,men det skulle inte jag göra om inte hunden är dålig i magen,för det kan dom bli hårda av i stället,eftersom det är till för oroliga magar som lätt blir lösa.

NaimaG
0

Något som är bra för magen är filmjölk, specielt dofilus fil. Men jag hade samma problem som du med min och testade allt inklusive att blöta maten men det enda som hjälpte var att byta maten till något helt annat. En del hundar tål inte vissa foder. Vi gick från gamla ägarens vidriga Pedigree till Iams och med det ombytet stabilicerades hans mage.

En hunds fisande beror ofta på vilket foder man ger.

spikes
0

2,Du har så rätt,det beror faktiskt alltid på fodretFlört

Patriszija
0

Tack för era tips.

Skall börja med att blötlägga fodret bättre och se om det hjälper annars får jag väl leta vidare i foderdjungeln!

Royalz
0

Jag ger min hund JW och han började fisa nått grymt mycket ibörjan och det luktade apa. Men nu har han ätit fodret länge och han fiser inte illa länge, bara ibland ;)

Det är rätt vanligt vad jag har hört och läst att hundar som äter JW blir gasiga i magen ett tag.

Karizma
0

Det kan vara som så vid foderbyte kan de fisa mer även ädras bajsen mer/mindre/konsistensen :P Jag hade kört vidare på denna o se om det går över antigen ge blött eller som torr o se om det går över. Om inte kan jag med lägga varmt ord att färskfoder inte är dumt.