Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2697 ggr
fridaas
0

Vilken borste?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Celine har börjat fälla som en tok, eller visst hon fäller alltid, men nu är det extremt.

Så funderar på om man kan borsta ur det värsta, men jag vet inte vilken borste jag ska skaffa? Det finns ju hur många som helst att välja på!

Så har någon här inne något tips på vilken man ska ha till en dalmatinerblandning?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

Det finns jättebra borstar för hundar med den pälsen,Spike har en som jag fäster på handen och drar av allt löst med,känns som det våre hästhår på den.Sen finns det ju kardor med böjda små piggar som också är bra för korthåriga hundar.

Borstar för långhår är det värre med,dom går sönder stup i kvarten på en Snoddpäls,till och med stålkardans piggar böjs efter något årFlört

LinnSam
0

En armékarda skulle jag rekomendera..
Den använder jag till malinoisen och min labradormix här hemma.
Funkar kanon och river inte hunden som jag upplever kan hända med en vanlig "ull"karda..

fridaas
0

#2 Är det en sån här du menar?

#1 Får bli till att ränna i djurbutiker igen och se vad jag hittar :)

LinnSam
0

fridaas

Ja, precis.
Sen finns en "skrapa" också, som är som en ögla som jag gillar. Minns dock inte vad de kallas..

AnneN
0

#3 en sådan som du länkar till har jag, den fungerar inte till Velvets superkorta päls, vet inte hur dalmatinerpälsen är dock. Men jag har en pälsskrapa som fungerar superbra på hennes extremt korta päls.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LinnSam
0

AnneN

En sådan menar jag! Cool
Sådan har vi till mallen.

spikes
0

5,Tack för tipset Anne jag ska nog skaffa en sån till Spike,och ta den andra kardan bara på hans man,där han har rätt tjockt lite längre hår än på övriga kroppenFlört

iita
0

Det bästa jag någonsin provat är FURminator Den använder jag till korthårig hund (dvpinscher) långhårig katt och även hästen.

sali
0

Jag har oxå en furminator, använder den på katter och våra hundar jag har en dobber blandig och även på mammas flatt och cocker spaniel.

Trodde först den skulle förstöras täckhåren men det gör den inte, helt underbart bra borste !!

hittadjur-se
0

rekommenderar Furminator. Fungerar på långhår, korthår m.m.

fridaas
0

Lutar åt att det blir en sån Furminator Glad