Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2175 ggr
Jossefinast
0

kräkning

min lilla älskling har nu kräkt några gånger sen jag fick hem honom för en månad sedan. Dock är det en väldigt tjovk massa som kommer upp när han hulkat ett tag. nästan som när en katt hostar upp hårbollar. är detta normalt?

[nataschaj]
0

Kan vara så att han e hungrig då brukasr dem spy testa å ge fler mål tider per dag elr att du ger lite mera.

Annasr så vety ja inte riktig va de kan vara

Jossefinast
0

Han har ätit rätt så dåligt på sista tiden. funderar på om jag ska testa att dela upp det. Nu får han 4 mål om dagen, ska man kanske testa att ge honom mat 5 eller 6 gånger istället?

[nataschaj]
0

Ja gö de du kan ju me blöt lägga de 5-10 min innan så brukar de smaka mkt goare med  (om du inte redan gör de), du kan testa att blanda i nått med, bara lite så de blir lite smak på de hela med. som en klik leverpastej elr så, å rör om.  

Men din vovve är vrål hungrig så de är därför han spyr.

Testa med 5, när får han de sista då?? vilket tid på kvällen?

Jossefinast
0

han brukar få det ganska sent. vid 8-tiden ungefär

mål1: när vi vaknar (mellan 7 och 10)

mål2: vid lunch, ocftast ca 13, beror på mål 1

mål3: eftermiddag/tidig kväll, ca 17

mål4: och så sista målet vid 20 ungefär.

sen får han ju en del extra godis när vi håller på att träna.

AnneN
0

#4 Kanske kan du testa lägga sista måltiden lite senare tex vid 22 om ni är vakna den tiden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[nataschaj]
0

ge han 8 sen vid 22 hal 11 behöver inte va full utan hälften av de han får. beror ju på om han äter upp allt vill säga

Jossefinast
0

tack för tipsen, ska ge honom en portion till ikväll och testa blötlägga. Och imorgon ska jag blötlägga allt och så får jag hoppas på bättring :)

Maja2
0

Du säger att han får en del godis när ni tränar, vad ger du honom för godis? Något som stör magen?

Tipset att blanda i leverpastej i maten håller jag inte med om. Det ser jag ingen anledning till överhuvudtaget.

Jossefinast
0

"godiset" består av köttbullar (små små bitar åt gången) och rökt hamburgerkött.

När jag blötlade maten igår kväll så åt han duktigt och natten har gått bra. men nu vill han baaaara sova, och int äta alls.

AnneN
0

#9 Om det är köpesköttbullar så kan de innehålla lök vilket inte är bra för hunden, kanske kan det vara något han reagerar på också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jossefinast
0

fast tidigare gånger han kräkt har han int fått något sånt… men jag ska kolla igenom fter löken :)

Men med tank på att han ätr dåligt så känns torin om hungr ganska trovärdig.

AnnL
0

När Silver var mindre och åt dåligt kräkte han ofta galla på morgonen eftersom han var tom i magen. Det räckte han fick en ett par bitar av hemmagjorda oxfärsköttbullar utan lök så han fick något i magen så kräktes han inte.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jossefinast
0

Nu har han kräkt igen. och då har han ätit bra i två dagar.

När han kräker blir det som en stor hög och det luktar bara hundmat… man kan fortfarande urskilja bitarna och börjar tro att det handlar om dålig matsmältning.

Vad ska jag göra??

[nataschaj]
0

13 va får han för mat??? han kanske inte tål nånting där i?

elr så kan de vara att han äter för fort??? elr att han dricker för fort efter åt så han spyr upp de?

Jossefinast
0

Fast han äter samma mat som han fick hos uppfödaren.  och han kräker ganska lång tid efter att han ätit och druckit. snarare precis när han vaknar

spikes
0

Tycker det är lite konstigt att han spyr upp sin mat hela tiden,jag skulle nog höra av mig till vetten och be dem kolla upp så det inte är något fel.

Sen så vill jag tipsa dig om att använda bra hundgodis,såsom lever och sånt utan färgämnen i,det är aldrig bra för en hund med sånt,köpta köttbullar korv och dyligt ger jag aldrig mina jyckar,det är för mycket tillsatser i.

Hur mycket godis får han per dag?,kan det vara så att han får för mycket och därför spyr upp maten för att han redan är mätt?.

Jossefinast
0

Frsökte ringa vett innan, men kom inte fram. gick sen ut med honom och han är ju hur pigg och lekfull som helst.

Idag har han inte fått något godis alls och annars handlar det om en eller två skivor hamburgerköt (påläggsskiva) så inga jättemängder.

Men som sagt han visar inga tecken på att må dåligt. Men är ju helt klart orolig ändå. Ska ringa vett imorgon igen om han kräker en gång till.

[nataschaj]
0

Sluta ge han hambugaraekött…. de e inte bra för hunden, köp levergod elr så har du vanlig hundmat som du belönar med…

Jossefinast
0

18, precis det jag sa, han har inte fått det nu på 2 dagar

Trollhassel
0

Minns ju med fasa när Prillan var sjuk. Det började med kräkningar som höll i sig och slutade på djursjukhuset med dropp och övervakning. Hon hade lyckats få i sig något giftigt och blev bättre på någon vecka. Håll koll så vovven inte blir uttorkad. Lugna dig med mat helt tills det vänt ordentligt.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[nataschaj]
0

Ring te vetten å fråga, å ev boka tid i såna fall…

sali
0

Det är inte så att han får för mycket mat då ?

Min hund kräktes när hon fått i sig för mycket och så har hon magkatarr så hon kräks galla när hon inte får mat på EXAKTA tiden, det kan skilja med en kvart bara så blir hon dålig.