Snart dags!
Jag åker upp till hanen den 9:e alltså tionde dagen blir det då.. Stannar över helgen eller ja tills hon är mottaglig. Det går ju bra eftersom jag har mamma som bor där.. Men när tiken är mottaglig då kan dom para sig hur många gånger dom vill?
Kan man para hundarna två gånger dagarna efter varandra? Hur mycket ökar chansen för dräktighet på det viset?

#2 Jag skulle nog rekomendera att låta tiken och hanen gå tillsammans tills de har parat sig ordentligt.
Ja man kan para dem flera dagar i rad chansen ökar väl säkert en aning speciellt om man sett att det blivit en ordentlig hängning.
Tiken brukar komma in i höglöpet någon gång mellan 10-20 dygnet i löpet, det är väldigt individuellt och innan dess så är hon inte riktigt villig att paras.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Min tjej kompis mammas tik parade sig i slutet, de tror dem, hon va väääääldigt ful när hon skulle paras..
Ingen fick se på, hon bara stötte bort honom hela tiden…
på nätterna försökte hanhunden på hon stötte nort handåm med…
alla vi e fort chockade över att hon har vaöåar å änfå imon så e dem 7v gammla….
#3 jo har läst att det är väldig individuellt och när det är första gången för både hund och matte så vet man ju inte. men jag åker upp och så får dom hålla på hur dom vill höll jag på o säga :) Känns ju bra om dom får några dagar på sig så behöver man inte stressa, vilket inte ger någonting heller. Men om jag minns rätt så brukar hon vara ganska sugen efter 10-11 dagen.. det var hon sist när hon träffade en hanhund när dom lekte så ställde hon upp och la svansen åt sidan..
#5 läser på allt jag hittar och är jättebra att få höra av andras erfarenheter, ja och är jättefin! :)