Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 4861 ggr
NaimaG
0

Cesar Millan är helt ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På tal om halsband, hittade just en sk Cesar Millan rekommendation mot dragiga hundar… åt ******* med Cesar Millan.

3 September 2007s avsnitt som visades i Sverige tog han till metoden "stackel halsband" på en Berner Sennen hund för att korrigera hundens jakt av solkatter inomhus och inte nog med det så rekommenderade han halsbandet rejält till ägarna och inför TV. Är han helt…

Jag blir såååå arg!

_Ville inte skriva detta under min tråd kring nytt halsband till Ludde så det fick bli en till, Sorry för bombningen ;D.

_

AnneN
0

Du är inte ensam om att ogilla hans metoder, själv ser jag inte på hans program längre pga att en av de få vettiga saker jag sett hittills är att han talar om för ägarna att de måste gå ut med hunden mer än en gång per månad, men det bör vilken normalt funtad människa som helst förstå själv.

Du är välkommen att skriva hur många trådar du vill om hur många olika saker du vill här inne, det är bara trevligt med aktiva medlemmar Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

monsi
0

Tittar inte heller på hans pogram.

Det tråkigaste med honnom är att han igentligen inte behöver dessa halsband mm men han genar för TV.

Fattar inte varför någon som vet hur man gör fuskar för snabbare resultatRynkar på näsan

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

spikes
0

Håller helt och hållet med digSkrikandes,bra att du lade in en bild på ett stackel,för ett sånt kanske inte alla sett heller,jag vet att dom ändå cirkulerar fast dom är förbjudnaRynkar på näsan.

Och vad jag tycker om denna människa passar sig inte att skriva på ett forum,hans program borde förbjudas!.

[Empisen]
0

Tycker inte heller om det där! Alla hans stackel, el halsband och el mattor, åt fanders med dom! Vad lär sig hunden av det? Att vara rädd och osäker kanske.

Nej, det är bätttre med positiv träning, då får man en glad och följsam hund.

Cesar får hunden att bli följsam och undergiven, men är hunden glad? Det tror jag knappast…

Ozzy07
0

Och tråkigt med många nyblivna oerfarna hundägare som är osäkra som tror att dessa metoder är bra.  eftersom han är så populär och omtalad så känner man ju tillit till honom.

Maja2
0

men ts….. du förfaras över ceasar Milan… men hur tänker du själv? Du har stryphalsband på din hund som drar hårt, men är mest bekymrad över att pälsen nöts fult på halsen ??

Naiz
2

I många av Ceasars program är det väldigt många som inte går ut med sina hundar alls. För dom fattar inte att en hund behöver motion för att må bra.

Jag tycker inte heller att stackel-halsband är ett bra påfund. Men använder man det på rätt sätt är det troligtvis inte så farligt för hunden.

Jag brukar kolla på hans program, när jag kommer ihåg. Och tycker det är hur bra som helst!

Jag tycker inte att hans flock av hundar ser speciellt ledsna ut. Jag tycker dom ser ut att trivas med livet och allt som hör där till.

LinnSam
0

Vad jag inte förstår är varför det är ett himla ältande över saker man inte har någons om helst kontroll över.
Det är ett annat land, med andra regler, ideer och värderingar..

Ja, det är jättedumt tycker många, men man behöver inte titta heller om man nu avskyr någon..

Finns en massa skit i svensk TV som jag bara kräks på, men se där.. bara att byta kanal..

spikes
0

7,Kan du förklara hur ett stackel som enligt dig används på rätt sätt,inte är så farligt?,det är piggar som sticker in i huden,behövs inte mycket för att det ska göra ont,ett stackel ska användas av hundar som vaktar stora hjordar,och då är det ämnat att hållas med piggarna utåt för att eventuella rovdjur inte ska komma åt nacke och hals på hunden.DEt var det stacklet var till för från allra första början innan nått nötskal kom på att man kan uppfostra hundar med att skada dem pgr av det.

8,Men det är ju samma sak för dig,läs inte tråden eller besvara den heller,sånt här behöver lyftas om och om igen hur tradigt det än är,just för att det inte ska få fäste där det är förbjudet,det finns många som tror på det c m lär ut,och inte inser att det är andra lagar där,även om det är självskrivet för dig och andra.

LinnSam
0

#9 Absolut, ser paradoxalen i det hela, fakstikt.

Ville dock bara gnälla lite, eftersom det är tydligen det de flesta trådarna är till för..
Och just CM där det är ett evigt ältande i 12847628 olika trådar där det sägs exakt samma saker.. Putta upp, eller vad det nu heter de gamla trådarna..
Eller starta ett AntiCMiFokus?

Kommer bara med lite ideer eftersom detta ämne tas upp om och om och om igen.
Ett helt eget iFokus kanske vore något?
Och nej, jag är faktiskt inte ironisk, eller sarkastisk eller bara på tvären.

Naiz
0

Ja man ska ju absolut inte rycka eller dra i ett stackel. Hunden drar en gång, kanske två, sen fattar dom att dom inte ska dra i kopplet. Dom är så pass smarta.

Det finns många hjälpmedel en ovan hand inte ska hålla

AnneN
0

#10 Folk får starta flera trådar om detta och andra ämnen om de vill, det finns ingen regel mot att diskutera detta på sajten, de som inte vill se dessa diskussioner kan helt enkelt välja att inte klicka in sig i dem!

Nu tycker jag vi fortsätter denna tråd med en trevligare ton!

/Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne

spikes
0

11,Får jag då fråga en följdfråga?….vad tror du att du vinner på det?

Denna kommentar har tagits bort.
monsi
0

#11 finns många bättre sätt att få en hund att gå ordentligt i koppel än stackel halsband.

En hund blir aldrig bättre av smärta.

De metoder som inne håller smärta är fusk o genvägar som inte behövs.

Naiz
0

En hund som inte drar.

Ja jag tror knappast att det är den första metod man försöker på en hund. Ibland kan det behövas drastiska åtgärder om det har gått för långt.

NaimaG
0

#6 Strypet använder vi i stadmiljö annars går han lös. Jag fick hans stryphalsband med honom när jag köpte honom men jag vänder ju mig till er för hjälp med att hitta annat än ett stryp, strypet han har är 100ggr för stort för han så den sitter heller inte direkt på strupen som de flesta stryp gör… är det fel att be om hjälp kring halsband?!

Ozzy07
0

#10 ja men i såna fall kan man ju lägga ner forumet eftersom de flesata ämnen som kommer upp har det skrivits om förut och ska man bara få ta upp helt "nya" ämnen blir det ju inte mycket kvar att skriva om, eller hur?

Tycker det står en fritt att strunta i att läsa trådar man inte tycker ger en någonting och istället lägga sin energi på det som intresserar en.

Mymlan
0

I USA är stackel tillåtet. I sverige så är stackel inte tillåtet.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

iamuglyy
0

Victoria stilwell(?) rekomenderade inte ett sånt halsband. Hon har också en tvserie om hundar.

Säkert nån som skrivit. men jag orkar inte läsa igenom hela tråden.

Maja2
0

#17 Jag vet inte vad jag blir mer förskräckt över. Att du använder ett stryphalsband som du uppenbarligen inte vet vad det kan medföra för obehag, eller att du har din hund mestadels lös när du uppenbarligen inte har den kontroll man ska ha när man har hunden lös. Hur länge har du haft hunden?

NaimaG
0

#21 Ursäkta mig. Vadå inte kontroll? Du har inte följt med i alla trådar ser jag. Har sagt det förr och säger det igen han reagerar ENBART på en pudel och en berner sennen ENBART om de reagerar på honom. Dessa två hundar har anfallit honom.

Jag har haft hunden i över 1 år och använder sällan koppel på honom. Hade jag ingen kontroll på honom skulle han ALDRIG ha tagit diplom i allmänlydnad.

Maja2
0

Du säger att du sällan har koppel på honom. Varför stryphalsband så att han nöter pälsen runt halsen då? Vad menar du, inte följt med i alla trådar? Måste man hänga med i alla för att kommentera?

Maja2
0

"Min hund kan vara ganska dragig emellanåt när han vill till sig, extra mycket när han ser en annan hund. Hur som helst, halsbandet vi använder är ett stryphalsband men nu har jag ledsnatt på att den nöter ner hans päls så innerligt mycket runt halsen.

Har ni några rekommendationer på ett starkt halsband som klarar en hård dragkapacitet och som inte nöter pälsen?"

Det är kopierat från din tråd om halsband.

NaimaG
0

#23 Du drar för givet att jag menar att han drar konstant notera att jag skrev emellanåt annars går han vid min vänstra sida och enda gången jag har honom kopplad är i stadsmiljö. Stöter han på pudeln eller sennen och de gör utfall mot honom så svarar han på det.

Jag har inte velat köpa ett nytt halsband tidigare eftersom han sällan är kopplad men nu ska jag ju börja stadsträna honom eftersom han blir lite ivrig i stan och då vill jag inte ha stryp, kanske skulle ha nämnt det innan.

Trodde man kunde få hjälp här inne men jag misstog mig visst. Fick visst bli klassad som total misslyckad hundägare istället från din sida i varje fall tolkar jag det så utifrån ditt inlägg på att jag "uppenbarligen inte har koll på hunden".

Som jag sa så skulle han inte ha diplom i allmänlydnad och varken träna skydd eller Freestyle om jag inte hade pli på honom. Han skulle inte äns vara en slädhund som han är.

Tog riktigt illa vid av att du drog slutsatser direkt.

AnneN
0

Nu tycker jag vi återgår till trådens ursprung! Huruvida NaimaG använder stryphalsband eller inte handlade definitivt inte denna tråd om!

/Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne

Maja2
0

Nä förlåt att jag blandade mellan hennes trådar.

NaimaG
0

Ja jag har sagt mitt redan. =)

NaimaG
0

Rotade bland mina tusentals pdf filer i hundmappen och hitta denna för den som är intresserad av att läsa om halsband som skadar hundar bla om två olika typer av stackel.

monsi
0

maja 2 gillar du stryp o stackel? Undrar eftersom du går på TS så hårt.

Naiz menar du att stackel är ett bra hjälp medel?

Cessar är otroligt kunnig men tyvärr fuskar han fast han inte behöver.

Stackel är skit har sett hundar som drar änu mera med det än med läderhalsband utan någon som helst stryp funktion.

Tycker det är bra att TV pogram angånde hund uppfostran diskuteras o folk inte följer det som lärs ut slaviskt.

Maja2
0

#30 Nej jag gillar inte stackel.

Naiz
0

Nej. Eller kanske. Men bara om det ger rätt effekt direkt. Jag har aldrig använt ett sådant och kommer förmodligen aldrig heller göra det.

Man kan missbruka ett helt vanligt enkelt läderkoppel oxå!

Aja, jag tycker mott om Ceasars metoder och stackel osv. Så jag lägger ner mitt tycke i denna tråd nu :) Kommer ändå ingen vart med argument hit o dit.