Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1221 ggr
Karizma
0

Dagmatte

Jag kommer vara dagmatte till Chanels bästis 2 dagar i veckan kan bli nån extra dag med. Det ska blir kul o testa på lite en till vovve han är helt olik Chanel. Framåt ska vara först lite bufflig o väldigt killig i mina ögon. Så en hund har man så inte känns i kopplet o en som mer känns Flört.

Jag ska bjuda er på kort så ser ni sötnosarna.

Tar gärna tips med, hur gör jag OM han nu ska börja vara här lite tänkte han kissa förra gången på köksväggen. Kan man göra som så att ha kollen o säga NEJ o ta ut honom för kissa räcker det med det?

Han anser tor lite jag att Chanel är hans pulla, eller vill han markera för att dränka in att det är även hanns revvir?  Jag har nyckel hem till honom o tanken var den att han kan vara där men så trist för honom o bara ligga vid sin dörr o vänta på matte.

spikes
0

Alla hanar ska man kolla upp när den kommer till ett nytt ställe,det ligger ju i deras natur att markera,en hane som inte fått rätt inlärning från början kan vara svår på det,så var uppmärksam.

Vet du att hunden är rumsren normalt,och avrastad innan den kommer in till dig,så fyar du den och be den gå och lägga sig,men du behöver inte gå ut med den för den vet att man inte får kissa inne egentligen.

Karizma
0

1, Ja han är helt rumsren, och aldrig markerkissat inne förut hos någon. Han är van att vara hos andra hundar tikar som hanar han har lite lyft på benet alls fören han kom in till oss. Nu har jag vart ute o på promenad, blir lite paff hur mycket han kissar det är inte småskvätt inte utan det är rigäla pölar, slutet kom vissligen inget men de går ju o lyfter iaf. Busat o fart som dårar dom två, tyvärr kan jag inte släppa honom men tar chanels koppel o gör det långt, gillar inte dessa flexikopppel pga vid lek trassel o kan göra sig illa. Glömde givetvis kamran Obestämd men tar kort sen lite synd då det är SOL o VÅR ute Glad Blivit lite fina bilder men men vid 15 är nästa tur ska ner o hämnta honom o se om han kan vara här då han inte kan ha mycket o kissa iaf. Tack för svaret Lena Flört

spikes
0

2,Mina markerar ju inte heller,men et kan man aldrig vara 100%säker på,så kommer jag till nya ställen så kollar jag upp demFlört

Karizma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste få visa Er så här söta är dom ihop Kyss 

spikes
0

JättefinaGlad

Kakan81
0

Jättesöta!!

Jag fick tipset av en kompis att när vi kommer med Emil till ett nytt ställe eller ett ställe där vi inte varit på ett tag, ska jag gå ut med honom efter bara nån minut å kissa av.
Han kissade nämligen inne på nya ställen förrut och efter att vi gjorde som min kompis tipsade om har det funkat jättebra.

Jag vet inte om det hjälper dig, men jag tänkte att jag talar om det så får du avgöra själv. ;)

Karizma
0

6 bara tips med. På torsdag går jag ut som idag vid 12 då går vi en 45 min, då ska vi testa o se hur det går är tanken. Jag ska ha ett vakande öga på honom o kan ju testa ta ut honom efter en min. Han är 3 år och van som sakt var att vara overallt med sin matte jobbet,hunddagis,borta o här gör han kisselyftet. Då var vi vissligen inte ute innan så det kan ju ha lockat lite med. Obestämd

Kakan81
0

Bara för förtydling; du behöver gå en lång promenad med honom när du går ut.
I vårt fall vill jag umgås med dem vi besöker, så jag står kvar i hallen med jacka på efter 1-2 min går Emil och jag ut. Oftast kissar han direkt då och så går vi in igen utan promenad.

Om du ändå hade tänkt att ta promenaden är det helt okej, men jag ville bara vara övertydlig. ;)

Håller tummarna för att det går bra.

Karizma
0

8 går det inte så gör det inte så mycket för vi har hennes nyckel , men tänkte att det är någ trevligare för honom o vara här med lite sällskap. Än ligga vid sin dörr o vänta på matte.

Kakan81
0

Håller tummarna