Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 806 ggr
Mymlan
0

Detta betyder

Om vavva hanen kissar på tidningen så kan pappis killen ta som putta över ngt över kisset med nosen som om han vill gömma kisset.

Jag har aldrig haft hanhundar så jag har svårt att "Läsa" av dem.

Pappisen slår ner huvudet då vavva pojken kommer vilket jag tolkar undergivenhet. Vavvan kan ställa sig bredvid/framför med öronen fram och stilar upp sig. Ska jag se upp?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AnneN
0

Hundar är renliga djur så det pappisen försöker gömma kisset är nog för att han vill ha rent i sitt hem.

Hur menar du med att han slår ner huvudet? Hur är resten av kroppspråket (öron, svans, mm)?

Är svårt att avgöra exakt vad deras kroppspråk säger då man inte ser det själv för hundar har så många olika signaler man måste ta med i beräkningen för att kunna veta vad det betyder.

Kan rekomendera att läsa Lexikon i Hundspråk, av Anders Hallgren, där får man lära sig en hel del om vad de olika signalerna betyder och hur man kan tolka dem tillsammans med resten av de signaler hunden ger oss.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mymlan
0

Han vänder även bort blicken från vavvan, han sänker ner huvudet menar jag..

AnneN
0

#2 Att han vänder bort blicken är ett tecken på att han inte vill ha nått bråk iallafall.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

Hoppas vavvan snart med blir rumsren så pappisen för det rent i sitt hem :) det där med betende lämnar jag över helt till andra. Men hanar o tikar de betersig väl lika i många läden?

Mymlan
0

Vavvan har nog vant sig hos den förra ägaren att göra på tidning men det blir bättre nu då det börjar bli varmare ute, så skam den som ger sig..

Karizma
0

5, Ja det är bara ut o beröm som bara den vid kiss o bajs ute så kanske han blir torr Flört

spikes
0

Jag skulle nog rekommendera att ta bort tidningen direkt,ingen av mina uppfödare har haft tidning till sina Valpar och inte jag heller,min åsikt är att varför ska dom lära sig gå på tidning innan dom lär sig att man går ut när man är nödig,det tar ju bara längre tid att få dem rumsrena då.