Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 814 ggr
Mymlan
0

Vänja 9 månaders hund med..

Katter, hur gör man detta enklast och smidigast?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AnneN
0

Precis som med en liten valp… Börja med att spärra av ett rum där katterna får vara så att hunden inte kommer åt dem, men att de utan problem kan se varandra, tex med kompostgaller.

Se till att katterna alltid har någonstans de kan gå för att få vara helt ifred från hunden, tex ett rum dit hunden inte koms men katterna eller en hög klättermöbel eller liknande.

Då det fungerar bra mellan katterna och hunden genom kompostgallret så kan man under övervakning ta bort gallret så att de får möjlighet att vara i samma rum, se då till att katterna har ett ställe de kan fly till om de blir rädda för hunden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mymlan
0

#1 Får nog ha kompost gallret hela tiden svårt för en blind katt snabbt fly undan.

AnneN
0

#2 ok, men då får du istället lära hunden att den inte får jaga katten Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mymlan
0

#3 Han ska lära sig, lika att man står inte och skäller på mina sebrafinkar..

Karizma
0

ja synskadad katt då tycker jag du får lära han att inte jaga kissen, som tur är att katten känner ny hundlukt o lär någ akta sig lite. Svårt när kissen är synskadad men de är ju fucktiga på höra o lukta med, tänkte man kan ju inte möblera om mat o vatten samt lådan till annat rum heller. Hoppas iaf att det går bra :)

En fråga har du 2 hundar nu eller var det inte 3 tik o vavva o nu denna papillonen med`? :)

Mymlan
0

#5 Kunde inte motstå denna kille. Hitills fungerar det bra. Sedan är jag lite sugen på ställa ut..

Mymlan
0

Denna hund reagerar inte på markering i sidan då man säger nej, lyssnar ej på nej. Gå, flytta på dig, gå därifrån. Räcker så gott och väl ha katter som gräver i sandlådorna, vill ej ha en pappis som står med alla 4: a tassar tror han är katt och gräver han med.. När man sedan resolut lyfter ut han ur lådan så morrar han.. Jag var en glädjedödare ansåg han, han hade ju skoj..

Jag kan förstå han är ny, testar gränser. Jag har några regler: ej gräva i sandlådan, inte skälla på grannar, vara tyst då ringklockan klämtar, ej jaga eller skälla på katterna, inte sno maten av mig/från bänken. Inte äta kattmaten *men den står så ingen hund når såvida det ej är en stor hund*, låta bli mina skor.

Han skäller gärna på grannen då den går till jobbet mellan 5-6 på morgonen. Få se om det lugnar sig han är ju ny här, annars kan väl ett antiskall halsband vara till hjälp? Funderar ha ett på Popsie då hon bara måste skälla då ringklocka klämtar.

Kan D.A.P vara ett hjälpmedel ang hans markerings kissande?

Karizma
0

haha :D ja du det kan vara lite svårt  detta med gräva i bajslådan är ju kul värre. Jag skrev stavfel det skulle vara duktigta på lukta o höra inte fucktiga :S men du hajja hoppas jag

Mymlan
0

#8 Ingen fara..

Mymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Jag ska ta testa det där som Barbro H… som var med i tv vardagar tv1 18.15 *kan ha varit tv2* hon slängde ett koppel, vante för få reaktion från hunden, hon slängde det ej på hunden.

Jag får ingen reaktion med skarpt Nej från Pappisen. Han reagerar ej på detta med det sk hundbettet i sidan..