Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 2460 ggr
lodjuret
0

blanda raser??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag tänkte bara höra om en sak. Min mormor har en hund (tik) som jag brukar ta hand om och hon är blandras mellan Shihtzu/lhasa apso , tibbe, pomeranian, powder puff… Och om man skulle para henne någon gång..

Hur många raser kan man egentligen blanda?…Ska hannen helst vara nån av raserna hon har?

//Lodjuret

[nataschaj]
0

Innan parning sker! se till att dessa e upkollade:

Höfter/armbågar

Ögon

Hudsjukdommar

Tänder/bett

ev andra sjukdommar dessa raser kan ha

de ska med gälla hanen!!

ta sedan en hane som är nån av dem raserna……

Kolla syket på bägge hundarna å gå inte efter utseendet!! utan hur dem e mentalt…

jag tycker inte man ska hålla på å blanda med massa olika raser utan hålla sig till samma elr nån av dem raserna som finns i

AnneN
0

Jag skulle rekomendera att para med någon av de raser som redan finns i henne.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lodjuret
0

#1 och #2 Tack så mkt för svaren..Då vet jag..

AnnL
0

Säger som Anne. Para med någon som har dom raser som finns i tiken.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Karizma
0

Gud så himmla söt :) Kolla lite vad som finns för sjukdommar i just hennes raser tror det är hjärta och ögon som är det viktiga, tycker ni ska med välja en ras hon har i sig.

[Sisa]
0

Hej Lodjuret!

Hon är så söt, din mormors lilla hund. Jag kan tro att du är fäst vid henne…Och så roligt att se Dej här…Kyss Kramelikram

[alena]
0

Håller med föregående skrivare. Blanda inte in nån mer ras utan välj en av de som redan är inblandade, och kolla upp ev. sjukdomar.

Brorsan hade en shitzu/Pekingeser förlängesedan. Trevlig liten speciell krabat. Tycker själv att Powderpuff är SÅ charmiga och söta.

Karizma
0

Jag skulle någ tagit Shihtzu-hane till denna tjej

lodjuret
0

Tack så mkt, man ska nog inte blanda så många raser heller. Ja detta med sjukdomar lär man nog kolla upp också ja.

#8 Jag har tänkt på shih tzu.. Ida har långa ben och en shih tzu har korta;)

#5 och #6 Tack för att ni tyckter hon är söt..Glad

[alena]
0

Det  syns ju att det är shitzu i henne, så en sån kille vore nog inte så tokigt.