blanda raser??
Hej!
Jag tänkte bara höra om en sak. Min mormor har en hund (tik) som jag brukar ta hand om och hon är blandras mellan Shihtzu/lhasa apso , tibbe, pomeranian, powder puff… Och om man skulle para henne någon gång..
Hur många raser kan man egentligen blanda?…Ska hannen helst vara nån av raserna hon har?
//Lodjuret
Innan parning sker! se till att dessa e upkollade:
Höfter/armbågar
Ögon
Hudsjukdommar
Tänder/bett
ev andra sjukdommar dessa raser kan ha
de ska med gälla hanen!!
ta sedan en hane som är nån av dem raserna……
Kolla syket på bägge hundarna å gå inte efter utseendet!! utan hur dem e mentalt…
jag tycker inte man ska hålla på å blanda med massa olika raser utan hålla sig till samma elr nån av dem raserna som finns i

Jag skulle rekomendera att para med någon av de raser som redan finns i henne.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 och #2 Tack så mkt för svaren..Då vet jag..
Säger som Anne. Para med någon som har dom raser som finns i tiken.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Gud så himmla söt :) Kolla lite vad som finns för sjukdommar i just hennes raser tror det är hjärta och ögon som är det viktiga, tycker ni ska med välja en ras hon har i sig.
Hej Lodjuret!
Hon är så söt, din mormors lilla hund. Jag kan tro att du är fäst vid henne…Och så roligt att se Dej här…
Kramelikram
Håller med föregående skrivare. Blanda inte in nån mer ras utan välj en av de som redan är inblandade, och kolla upp ev. sjukdomar.
Brorsan hade en shitzu/Pekingeser förlängesedan. Trevlig liten speciell krabat. Tycker själv att Powderpuff är SÅ charmiga och söta.
Jag skulle någ tagit Shihtzu-hane till denna tjej
Tack så mkt, man ska nog inte blanda så många raser heller. Ja detta med sjukdomar lär man nog kolla upp också ja.
#8 Jag har tänkt på shih tzu.. Ida har långa ben och en shih tzu har korta;)
#5 och #6 Tack för att ni tyckter hon är söt..
Det syns ju att det är shitzu i henne, så en sån kille vore nog inte så tokigt.