Ska testa glutenfritt färskfoder
Min hund Velvet är ju foderallergiker, har nu länge trott att det är alla spannmål som hon inte tål. Men efter en del rådgörande med veterinär som är inriktad på allergier hos hund så har vi kommit fram till att vi ska testa om det kanske "bara" är gluten hon inte tål egentligen.
Så nu har jag beställt färskfodret Bravo Plus som är glutenfritt. Leverans på fredag eftermiddag.
Snälla håll tummarna för att hon ska tåla detta foder! (och att det ryms i vår lilla frys)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller dem hårt….
Vi håller tumme :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
håller tummarna!
Håller tummarna för både velvet åfrysen! (och er såklart)
Håller tummar och tassar här för att det ska gå jättebra! Och att det får plats i frysen, vet precis hur det är att ha en liten frys, men med lite vilja våld och vasselin funkar det 
Men som sagt hoppas verkligen att Velvet tål det!!
Håller alla tummar och tassar för att Velvet ska må bra av färskfodret. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Håller tummarna!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Självklart håller jag tummarna!

Era tummar hjälpte iallafall så pass att fodret rymdes på en hylla i frysen, det tackar jag för 
Nu får vi bara hoppas på att Velvet tål fodret också
_**/Mvh Anne

#10 För tidigt att säga ännu, speciellt som hon stal en halv semla igår så nu kliar hon sig som 17.
Men hon tycker iallafall fodret är supergott och mår bra av det i övrigt, så jag hoppas verkligen att hon tål det. men det får tiden visa.
_**/Mvh Anne

#12 Tack för tummar, mm 
Jo lite synd, men det är sånt som händer då man tänker på annat och glömmer plocka av från bordet då man har gäster.
_**/Mvh Anne
Håller också tummarna
Hur gick det?

Oj har helt glömt att uppdatera er på hur det gick 
Tyvärr så tälde hon inte detta heller
Hon började klia sig en hel del, inte lika mycket som med andra foder som innehåller spannmål men betydligt mer än då hon äter foder utan spannmål, så min slutsats är att det inte har med gluten att göra utan något annat som finns i spannmålen.
Vi har nu gått tillbaka till att ge henne Orijen som hon fungerar bra på.
_**/Mvh Anne
Anna det var trist o höra. Du som är en jäkel på googla det har kommit ett nyare foder som är danskt som heter Kingsmoor ska vara fritt från spannmål. (svara på en annons via blocket o fick detta som svar)
Fodret heter Kingsmoor, det är ett danskt foder som är på ingång i sverige och norge nu.
Alla 4 varianter innehåller kyckling och fisk, till hösten kommer även en ny variant. Det finns mellan 15-20 ingredienser bl.a blåbär, linfrö, tång, rabarber och lusern. Det innehåller olika bär frukter och rötter, allt är naturligt för hunden att äta.
Kingsmoor innehåller endast naturliga råvaror som inte är kemiskt behandlade och är befriat från tillsatser som är onaturliga och skadliga.
De finns i 4-12 kg säckar.
Orginal 12kg 529kr 4kg 249
puppy 12kg 539kr 4kg 279
De 2 första säckarna får man 100 kr rabatt på.
Då det är ett väldigt näringsrikt foder så äter hundarna inte lika mycket.
Inte så billigt men nyfiken vart man ju på se vad det var för foder. Kanske detta kan vara något för din pulla

#17 Tack för tipset, detta ska jag försöka kika lite mer på 
_**/Mvh Anne

#17 Hittade deras svenska hemsida och kan konstatera att det är glutenfritt, inte spannmålsfritt då det innehåller ris & majs + att de inte specificerat vilken sort den vegetabiliska oljan är.
Men i övrigt så verkar det vara ett ganska hyffsat foder. Har skickat efter smakprover för min andra hund är inte allergiker men dock lite kräsen.
_**/Mvh Anne
19, jaha se där då håller dom inte det som ståg i anonnsen inte förvånad vissligen. Du kan väl säga till vad din tös tyckte om det kan vara kul o veta. Själv ska vi inte byta foder men kan vara kul o veta ett danskt foder=mer miljövänligt pga mindre resa ;)

#20 Det är inte tiken som ska smaka detta då hon är allergisk, det är hanen som ska få testa.
_**/Mvh Anne