Fredag 26 mars

Go´morron 
Snart dags att fixa frukost, ut med vovvarna en snabbis och sedan åka med bussen och hälsa på mamma på sjukan.
Önskar er alla en bra dag 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
2,Morrn på er alla
.
Idag är det stortvätt på gång,sen ska jag försöka ta mig iväg och klippa av mitt himla långa hår,ska bli skönt!.
Ja…förutom hundprommisarna i vårvädret förstås
.
Ha en fin dag!

Varit uppe sedan länge, kom hem sent från djursjukhuset igår efter att min älskling blivit biten av en aggresiv 12 årig rottweiler.
Fast det ser ljust ut, inget livshotande tack och lov och det missade ögat med inte ens en centimeter, tacka gud för att det inte tog ögat!
Annars ser det ut att bli en fin dag, hoppas alla får det bra och trevlig helg!! Kram!
3,Men gud vilken tur han hade med ögat
,hoppas han tillfrisknar snart och inte får men efter detta
.
Vad hände?,vill du berätta?…
Godmorgon!
Här är det mulet och grått, jag är allergisk, hunden gnällig och illern en pestråtta. Men det kan ju bara bli bättre 
Och det kommer bli bättre för ikväll kommer en kompis och hälsar på!
#3 Men aj stackars stackars liten
Hoppas oxå att han tillfrisknar och inte får några som helst bestående men.
Vi blev oxå attackarade för ett tag sen, fast då av en schäfer, som tur var blev ingen av oss skadade.

#4 Min 4½ månader gamla valp Zeke och hans bästa hundkompis Spike (8 månader, dalmatin, en av mina bästa vänner Malin äger honom) lekte på ett litet fält i parken, de var lösa.
En ung kvinna, kanske 25-30 år, kommer med sina 2 rottweilers, de var lösa.
Jag kallade in Zeke som kom och jag höll i hans halsband tills jag och Malin kunde få kontakt med ägaren. Hon sa att den 12 åriga tiken kunde vara lite bobbig, men inget mer om det. Hennes andra tik, 1,5 år, var jätteglad och lekfull sa hon. Eftersom hon inte tog in den 12 åriga tiken, och Zeke håller sig undan från hundar som inte vill (speciellt när de är större), antog jag att tiken inte faktiskt var aggresiv. Enligt mig har man inte en aggresiv hund lös, eller så kopplar man den när det är hundar nära.
Zeke, Spike och den unga tiken lekte medan den äldre satt ca 2 meter från kvinnan. De 3 unga springer förbi henne, Zeke stannar (han var trött, vi skulle egentligen gå hemmåt när vi träffade dessa två). Jag såg det inte själv för jag kollade bort på något annat då, men jag hörde ett tjut som inte var av denna värld, och vänder mig om och ser hur min älskade valp springer i en fart jag inte trodde han kunde komma upp i samtidigt som han tjuter som… jag vet inte vad. Jag får panik, ser bara att han har blod i ansiktet och för en stund är jag 100% säker på att hans öga är förstört. (Efteråt sa Malin som sett det att han bara hade luktat på henne)
Jag försöker kalla in honom, jag var såklart livrädd, första gången jag är med om detta. Han kom till mig som en raket när han fick syn på mig och jag beskyddade honom, visste inte var den 12 åriga tiken var då. Jag vet att man inre ska ömka och så, jag gjorde mitt ästa för att vara lugn och inte flippa ut. Blev så otroligt rädd. Zeke "lugnade" sig efter en stund, gömde sig antingen bakom mig eller Spike och ville inte vara nära någon av de två rottweilrarna.
Jag ville bara hem och inte vara nära dessa hundarna längre, tänkte inte alls på att ta nummer eller något.
Vi gjorde en polisanmälan, främst för att jag inte vill att detta ska hända igen. Hade Zeke varit en chihuahua hade detta kunnat gå RIKTIGT illa. Och ägaren sa efteråt att det inte var första gången hon bet oprovocerat sådär. Eftersom hundarna var lösa kunde vi inte göra en anmälan.
Förhoppningsvis får inte Zeke men av detta, men jag vet att jag redan har fått det. Bara jag tänker på rottweilers nu, en ras jag alltid tyckt om, får jag ångest. Försöker att tänka att alla hundar verkligen inte är så men jag kan inte hjälpa det, jättejobbigt. Jag har alltid tänkt positivt om andra människor och litat på andra "Har man hunden lös och låter den vara bland andra så är den inte aggresiv". Känner att jag inte kommer känna alls samma sak nu.
Det ser inte så illa ut på bilden, men det var djupt, och tvunget att sys. Han fick som sagt en tandfraktur också…
Godmorgon!
# 3,6 Hoppas att allt blir bra och att dom inte får några med av detta.
# 2 Hoppas du blir riktigt snoffsig i håret. 
Har precis kommit in efter en 50 min. stavtur. Det var första gången jag gått med stavar sen jag fick Silver. En llivrem runt midjan där jag fäste flexikopplet. Han var så duktig och det gick jätta bra trots att jag gick i snabbt tempo. 
Slutar aldrig förvåna mig hur duktig denna lille kille är med nya saker han aldrig har gjort. 
Nu ska jag ut o tvätta bilen eftersom jag bara hann städa den inuti igår. Ikväll ska jag till Varberg med en väninna o lyssna på en föreläsning.
Ha en skön fredag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
6,Herreminjesus vilken resa! och vilken chockartat upplevelse
.
Polisanmälan kan ju inte göras eftersom hon hade hunden under "kontroll" alltså den gick inte ifrån henne,och era var ju som sagt lösa också.Sen sa hon ju att hennes inte var pålitlig.
Men jag tycker det är mycket oseriöst av henne att inte höra hur det gått med hunden och göra upp om försäkringen mellan er,för hon borde vara skyldig att betala åtminstonde vet kostnaderna,har du kopplat in försäkringsbolaget på detta?.
Ett tips på vägen,låt din hund enbart träffa snälla hundar en lång tid framöver…
Känner med dig.
Kram

#8 Jo det är klart (angpående polisanmälan) men det känns fortfarande så sjukt. :(
Vi ska försöka söka upp henne och prata om detta, för ja du har rätt.
Jag ska vara väldigt noga med vilka hundar han träffar nu en lång tid framöver. :)
Tack för de snälla orden, ni är fina människor :D
9,Ja gör det för om inte annat så har du ju bildbevis och vetintyg så du kan skicka det till ditt försäkringsbolag,hoppas ni hittar henne för så här får det inte gå till,det är inte alls att ta sitt ansvar som hundägare.
Ge vovven en krya på sig puss på nosen från mig
.
PS;Kul att den andra hunden hette Spike,det gör ju min ena också,men en gladare rottismix får man nog leta efter
DS.

#9 Han blev glad för pussen på nosen! :D
Jag vill även säga till alla som har rottisar/rottisblandingar: Jag slår vad om att era hundar är helt underbara! Menade inte att kränka er eller något. :) Så hoppas inget tog illa upp för det var verkligen inte så jag menade det!
# 6
Jag känner med dej…det gör ont att läsa sånt här. Tur att det slutade väl i allafall, och hoppas du och din hund kan fortsätta som vanligt, trots detta.
Kramisar och Lycka till!
Sisa
11,Det tror vi inte heller,jag kan berätta att trots att jag är en sådan hundvan människa som jag är,så blev jag av med en rejäl bit av mitt knä en gång pgr av en Kelpie som anföll utan vidare,så kommer det många sådana på en gång så går jag undan en bit än i dag,en Kelpie går bra hinner ju med att läsa av dem på håll då,men jag drar ju inte alla Kelpie över en kam för det,precis som du inte gör med Rottis
#3 Vilken otäck upplevelse både för din hund och för dig. Hoppas det läker som det ska nu.
Kram och pussa vovven!
Zabelle
Go kväll!
3,6 Oj det har hänt lite grejjer ser jag, jag får hoppas att lilla valpen snart är ok och han hade tur. Sen får du se till att träffa snälla rottisar så han inte är för rädd för den rasen, jag har en som är rädd för just rottisar :-/ Otäckt att det ska inträffa o just en valp med som vilken hund som helst ser inte är något hot. Trist trist..
Idag har jag faktist haft ont i huvet igen 3e dagen i rad o man blir så trött. Promenader har tagits som vanligt men jag orka inte ta långisen idag, så får ta en extra imorgon. har vart på lite dåligt humör med lite arg antar det är huvet, så inte vart så där glad härlig dag för min del tyvärr. Imorgon ska vi åka iväg o hälsa på släcktingar, får se hur chanel tar deras lilla hund. Han är lite hmmm på sig men väluppföstrad av sin matte snäll o lekfull, en sån hund alla barn gillar
Full rulle aldrig trött haha Dansk gårdshund söt som 1000san o kan en massa trix så de ska väl visa lite nya trix igen för oss. Ha det så bra alla !