Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 950 ggr
AnnL
0

Godmorgon Onsdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fåglarna kvittrar och det är vindstilla, lite grå mulet men skönt ute. Cool

Silver äter knappt just nu, han gnäller o vill bara vara ute. där står han bara o sniffar i luften. Förmodligen löptikar i närheten, så vi får passa honom nu så han blir på tomten. Foten i munnen

Har förberett lite mat nu på morgonen då jag ska ha min extradotter på besök idag. Hon har en liten westietik med sig. Får se hur den här lille mannen ska uppföra sig då.

Ha en skön onsdag vad ni än ska göra. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Ann, Silver och ni som kommer sen!

Äntligen lite sol på himlen igen, kanske blir det en stunds njutning mot husväggen idag. Solen värmer riktigt skönt, bara den är framme!

Inte lätt att vara hanhund, med löptikar runt knuten…

Ha en fin… och förhoppningsvis solig dag!

AnneN
0

Go´morron… eller, tja, jag har ju varit vaken en stund men inte suttit vid datorn förrän nu.

Idag ska jag på föreläsning med en länsveterinär som ska berätta om smitta, smittspridning & Vaccination, föreläsningen är på Hundhuset här i Luleå och om någon ser detta och är intresserad av att komma så är det kl 18:30-20:30 och ingen föranmälan behövs, priset är samma som på de vanliga socialträffarna 20kr för medlem, 40kr icke medlem och det kommer finnas fika till försäljning.

Tyvärr kommer jag inte  kunna ta med mina hundar till hundhuset idag Rynkar på näsan Mischa hostar/kraxar och nyser/snörvlar, pratade med en veterinär om det kunde vara Kennelhosta eller noskvalster, men han tyckte inte det lät som något av det utan mer som en vanlig förkylning, men för säkerhets skull så låter jag ingen av mina hundar träffa andra hundar just nu för att undvika eventuell smittspridning.

Nog om tråkiga saker, jag är trots detta mycket lycklig idag för jag har fått 2 helhelgsbiljetter till Luleå Kalaset och de kom med mejlen nu på morgonen Skrattande Kommer ju till och med flera artister/grupper som jag gärna vill se, av de som hittills blivit bokade är det Twisted Sister, Takida & The Ark som är sevärda enligt min smak och då framförallt Twisted Sister Skrattande

Önskar er alla en underbar dag Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fridaas
0

Godförmiddag!

Här är det jättemolnigt Men det kanske blir bättre sen.

Ska snart förbereda mig på att gå på en arbetsintervju för ett jobb jag aboslut inte vill ha egentligen, men får ju inte säga nej till en intervju. Men men förhoppningsvis kanske mina fördommar om face2face och dörrknackningsförsäljning försvinner.

Ikväll blir det nog till att spela en massa brädspel igen och jag ska unna mig i revben nu när jag äntligen har pengar igen Skrattande

Men först, långpromenad med vovven!

Ha en fortsatt bra dag!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Karizma
0

0, Löptikar finns det gott om nu har flera hundar som vi möter (brukar prata med) deras tikar löper så räkna med det finns i eran närhet med. Svår ålder där lusten är ganska så stor Flört.

1, Visst är det skönt med lite vår :) tyvärr ser jag ingen sol här med slipper pälsa på mig :D.

2, Trist att han är lite snörvlig hoppas det bara är förskyldning. Hade säkert vart kul och bra för Mischa. 

3, lycka till :)

Hej på er alla!

Idag har vi tagit det lite lugnt har lite huvudvärk men det går någ bort senare idag. Vi har vart ute o kollat in ån som är mycket bredare o kollat in fåglarna. En helvit gräsand antar det är en hane eftersom den har en hona brevid sett den en gång innan lika dant då. Trevligt o se hur flera vattenfåglar som kommit. Ser flera vårtecken ute lite snödroppar och krokus som tittar fram vid husknuten.  Jag ska träna lite idag med chanel idag ska vi träna kontakt övnignar godis framtagen. Ha det så gott alla!

zabelle
0

Gomiddag!

#0 Det är ett elände med löptikar.

#1 Njut av solen sisa!

#2 Hoppas hostan går över snabbt.

#3 Då ska jag kanske inte önska Lycka till Förvånad eftersom du inte vill ha jobbet??Flört

#4 Visst är det mysigt med alla vårtecken, mysigare att vara ute och träna med hundarna också.

Nu är min lunch slut så jag får väl återgå till att jobba.

Ha en härlig onsdag

Zabelle   

fridaas
0

#5 Du kan önska lycka till att jag inte får det Flört

Karizma
0

6, Ja man kan väl önska lycka till för det med ;) men arbete idag är ganska så bra.

fridaas
0

#7 Aboslut är det bra att ha ett arbete idagens läge, men när det kommer till face 2 face försäljning, och dessutom till två olika produkter som jag inte tror på så vore det bästa att tacka nej. Men men.. nu gjorde jag inte det och imorgon är det intervju nummer 2 och följa med och se hur de säljer under 7timmar.

zabelle
0

#8 Inte kul när det är ett jobb man inte alls känner att man passar för. Dessuotm brukar många säljjobb vara med provisionsbaserad lön.

Plötsligt kändes mitt jobb rätt ok Glad

Zabelle   

Karizma
0

8 trivas med sitt jobb är viktigt och känner man buuuu så blir det bara en pina att ta det, jag tycker du ska tacka nej. Och sen tycker jag du kör vidare på söka jobb som kanske är mer lockande. Själv funderar jag på börja plugga igen inte så himmla ballt men gå undersköterskautbilning sen har man arbete äldre blir alla ett jobb som alltid finns kvar iaf "säljs inte till utlandet iaf" Flört

fridaas
0

#9 Ja detta jobbet är ett provisionsbaserat jobb och jag har redan jobbat inom försäljning en gång, fast då via telefon.  Så vet hur det funkar. Men är för "snäll" för att säga nej.

#10 Ja jag ska ringa imorgon och säga att jag inte tar det, har tänkt över det ännu mer nu och någonting säger mig att jag bara kommer må dåligt av det.
Dock hade jag inte ens sökt jobbet utan de hade hittat mig via arbetsförmedlingen.
Funderar faktiskt oxå på att plugga igen, fast någonting inom hund isf Glad

Lycka till med dina pluggplaner!

Karizma
0

11, jobb är svårt jag var inne på att börja ridain hästar/ponnys igen det har jag gjort i flera år. Mycket givande man vart trött på rida in helt ohanterade hästar/ponnys man fick ju börja vänja dom vid hanteringen. Det har jag vart sugen på och kräva hanterade hästar o ponnys kan jag rida in många ringer o frågar om jag fortfarande riderin :) Hundar är för mesig med dom tror jag Flört  Men inom hundar finns ju massor även bra kurser o utbilning man kan gå. Jag tycker dok att erfarenhet är bra allt som står på papper stämmer inte alltid överenns med djuret :)