separations ångest
Jag har problem med min valp på 5 mån som är en omplacering….
Hon har separations ångest, jag har börjat o ensamträna henne ca 5-10 min per dag Men det går absolut inte, hon sitter o Ylar o skriker som om någon gör henne illa…
Hon har sällskap av mina 2 andra hundar som finns här hemma…
Om min son är hemma med dom så kissar o skiter hon i min säng i ren protest
Glömde även att skriva att jag har problem med hund möten, hon är osäker, svansen mellan benen o backar
Jag behöver hjälp o tips om vad jag ska göra ?
Bara 5 månader gammal och omplacerad. Hon känner sig nog väldigt otrygg. Hur länge har du haft henne? Hon måste få boa in sig innan du kan börja med Ensamhetsträning.
Jag tror inte att hundar kissar och skiter i sängar i ren protest, det är annat som ligger bakom.
Lycka till
Jag har haft henne i en månad nu…
Hon är med oss dygnet runt & jobbar jag,
så är hon med hundvakt här hemma.
Hon har bott hos er en månad, är med ytterligare människa - hundvakt, många att lära känna. Låt det ta tid, gå inte för fort fram är mitt tips.
Ja, ta det långsamt. Och om hon tycker det är så jobbigt så är 5-10 minuter alldeles för länge. Börja istället med 5-10 SEKUNDER och jobba er upp där ifrån.
Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
det ska finnas Ensamhetsträning tips här inne läs den och sen tycker jag har man syster/vän som är hundvakt hemma så räknas den personen in som 1 i familjen. Men visst mycket har hänt för en 5mån valp 3 svara bra låt allt ta sin lilla tid :)
jag har vuxenomplaceringshund vi fick köra en min först öka det sakta till mer o mer :) hon hade svårt med detta innan med trots levde i ett hus med 3 andra hundar. Så att de har sina 4 benta vänner struntar många i det är matte/husse som är det viktigaste.

Här är artikeln om ensamträning som #5 syftar på.
Då det gäller hundmötena så kan jag bara rekomendera att försöka hålla ett sådant avstånd som hunden känner sig trygg med för att med tiden minska avståndet till de andra hundarna allt eftersom hunden blir tryggare.
Kan även tipsa om att göra övningar som stärker hundens självförtroende, tex balansövningar, spår/sök, kamplekar där hunden får vinna leksaken som ni har dragkamp med, mm.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Lite ot kanske,
men de e nån Amstaff Pitbull blandning??? skiit söt i alla fall…
Jag tycker inte ni ska träna henne alls nu, låt de vara tills hon har boat in sig mera, vänta kanske 3 månader efter som honredan e omplcering å sopas ung med… Lär henne lita på er å den som passar henne…
Jag undrar om din hund verkligen har separationsångest
.
Min Snodden hade det som liten valp och han påvisade inget av det du skriver,däremot vägrade han gå ut med någon annan än mig,annars var han som en normalvalp när alla var samlade,och det gick jättebra att träna in ensamhetsträningen ändå.
Din hund är bara liten ännu,och har redan klarat av ett hem,det gör att den blir otrygg,och en hund bajsar och kissar i protest,utan då är den nödig.
Vad du behöver göra är att gå tillbaka och ta det steg för steg,som om din valp nyss kommit från uppfödaren,jag säger som 4, för 5-10 min är alldeles för lång tid för en hund som är otrygg ändå.
Och är hon så rädd vid hundmöten så undvik sådana,tills du fått hunden trygg med dig i första hand,sen kan du börja träna hundmöten.
9 svårt me bilden efter som hon e ung men man ser att de e amstaff/pitbull å de :P… skit söt e hon