Hur mycket foder??
När vi fick hem Mysak vår labbvalp så fick vi instruktioner om fodret. 250g fördelat på 4 tillfällen under dagen.
När jag nu läste på säcken får jag inte ihop det!?
Vill någon vara snäll och läsa här och se om ni också tycker att det är fel?
Han är 9 veckor och väger 4 kg.

Tabellen som fodertillverkaren har är bara en liten guide med riktlinjer, alla individer behöver olika mycket beroende på bla ämnesomsättning och aktivitet, så ge du som de instruktioner du fått och se på hunden om han behöver mer eller mindre, det brukar visa sig ganska snabbt.
Man kan känna på hunden om den är överviktig eller för smal. Man ska kunna känna revbenen utan att behöva gräva in fingrarna i fettlagret men man ska inte kunna "spela" på revbenen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 Jo jag vet det där men jag tyckte bara att det var så stor skillnad på 100 och 250 gram per dag. Men jag kör väl på och ser hur mycket han ökar.

#2 Ja gör det 
jag vet att tex min tik enligt tabellerna ska ha betydligt mer mat än det jag ger henne, men skulle jag ge enligt tabellen så skulle jag ha en extremt fet hund, andra hundar jag haft har jag varit tvungen att ge mycket mer än vad det står i tabellen för annars hade de sett ut som benrangel.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!