Viftar inte på svansen
Lina har ont i svansen
. Vi upptäckte det igår kväll då kom husse åt svansen och hon gnydde till. Sedan så var hon skeptiskt till honom resten av kvällen. Trots att han mutade henne med korv och annat gott. Till saken hör att vi har inte sett eller hört att något hänt med den.
Hon ser så bedrövlig ut när svansen istort sett bara hänger. När hon skulle baja så böjde hon knappt på den alls.
Vad kan ha hänt?

Utan att veta något om vad som hänt så skulle jag säga att det låter som vattensvans.
Har hon blivit duschad nyligt eller på annat sätt kunnat bli blöt och kanske lite kall?
Vattensvans är en inflammation, det är inte speciellt farligt, men det gör extremt ont för hunden, så jag rekomenderar att ta kontakt med veterinär omgående för att få lite smärtstillande och anti-inflamatoriskt till henne.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tänker precis som Anne…det kan även vara analsäckarna som spökar,så kontakta vet…hoppas det går bra.

Om det inte är ovannämda? Kan det va så att husse gått in i hunden? när hon stannat mitt framför honom så hon fått en "svansknyck"?
Då brukar dom inte heller vilja vifta allt för mycket på den.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#0 Hur har det gått med Linas svans?
Zabelle
#1 Jag kollade upp detta om vattensvans på nätet och jag tror att det kan vara det. Hon har inte duschat på länge så det är inte det men här om dan så låg hon länge ute på snön och grävde, luktade och grävde igen. Kanske hon blev kall då.
Hon verkar inte ha så väldigt ont om man inte rör/klämmer på svansen, vilket vi inte gör. Hon är istort sett som vanligt annars kanske lite lugnare och liiite försiktigare när vi är ute. Hon får gå i koppel hela tiden så att hon inte drar iväg och lägger sig och luktar i snön igen.
#3 När husse "fick" stumpan att gny så flyttade han bara på hennes svans så att han skulle kunna stänga bildörren. Han blev nog lika rädd som henne för hon brukar aldrig klaga. Han hade tydligen hoppat till som sjutton.
#4 Idag så ser jag lite förbättring. Hon rör på den mera än igår så det går nog åt rätt håll.
Vi håller på med en hundkurs med 6 tillfällen. Det är bara en gång kvar. Vi har haft lite otur en gång var Lina förkyld och nu detta. Vi kan inte träna på vår "läxa" nu när hon inte är kry. Nästa gång får vi gå på kurs i varmare väder..
#5 Va skönt att hon är bättre! 
Zabelle
7,Så lite så….har du en hund som badar så kanske du ska vara lite försiktig,för det kan ju vara kallt,skönt att det går åt rätt håll,klart man hoppar till när hunden normalt inget säger
Nu verkar stumpan vara kry igen. Hon viftar som vanligt och lyfter svansen när det är bajdax
Men hon är fortfarande lite skeptisk då nån rör svansen. Får röra lite försiktigt varje dag så att hon inser att det inte gör ont eller att vi gör illa henne.
Före detta så fick man pilla hursomhellst med svansen bara man inte kom med en kam…hehehe…då blev det fart på henne 
Kamma/borsta = inte kul alls i Linas värld
9 skönt o höra att det är bättre med tjejen :). åkte ni inte till vetten?
Hej vi åkte aldrig till vetrinären.
Dagen efter såg vi redan en förbättring och bestämde då för att avvakta. Pigg, busig och glad som vanligt igen