Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 7095 ggr
stinadrugge
0

Amstaffvalp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu fått hem min amstaffvalp som är 9 veckor. Nu tänkte jag höra mig för om lite tips och trix, hur lärde ni era hundar att vara själva? osvosv. Det är min fjärde hund, men första gången den är min egen.

AnneN
0

Grattis till den nya familjemedlemmen Glad

Här finns en artikel om hur man kan träna hunden att vara ensam hemma.

Är enklare att svara på direkta frågor än att allmänt berätta om saker, så du är varmt välkommen med alla frågor du har, det finns inga dumma frågor Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

stinadrugge
0

Har vart och köpt ett halsband + koppel idag, men hon vägrar gå när man har det på. Går inte att locka med godis heller.. tips? Hon har haft halsbandet på inne hela dagen för att vänja sig..

AnneN
0

#2 Enda tips jag har är att vad du än gör så dra inte i kopplet, det skapar obehag och motiverar inte valpen att gå.

Fortsätt låta henne ha halsbandet på lite då å då även inne så vänjer hon sig vid det, locka med godis, leksak eller genom att själv göra dig så rolig att hon följer med dig.

Ha tålamod, det ger med sig tillslut.

_**/Mvh Anne

stinadrugge
0

Tackar :) Får fortsätta försöka, har ju trots allt bara gått några dagar :)

[jakke94]
0

GRATTIS! :D kommer han från en kennel ? :P vilken isåfall ? =)

är han skk-reggad ? :)

Lycka till med honom

stinadrugge
0

Hon är privatuppfödd, finns det ens nån kennel som avlar amstaff? Tycker dom är ganska ovanliga.. Vi fick bara med vacc intyg och papper till reg i Jordbruksverket, så hon har nog ingen stamtavla. Träffade mamman när vi hämtade henne och hon var då väldigt snäll. Släppte in oss utan att skälla osv. Hon har iallafall 2 bröder 4 mil bort som vi brukar vara och leka med :)

På bilden låter hon min systerson dra henne i skinnet, sen lekte dom med varandra med ett gosedjur :) Dom tyckte om varandra, kanske för att båda är små :)

[jakke94]
0

#6 självklart finns det uppfödare till rasen!

http://www.amstaffklubben.se/

Om den inte är registrerad i skk finns tyvär ingen stamtavla :P men hov var söt :D

[jakke94]
0

hur pass vanlig den är är nog väldigt olika beroende på vart man bor :) här nere i skåne tycker jag den är ganska vanlig :P iallafall i lund och malmö :P

Royalz
0

#6 Det finns MASSOR som föder upp American Staffordshire Terrier!

[nataschaj]
0

ååå guuuuud vaa sööööt……. nu längat man efter sin egna å ja då de finns massor med amstaff uppfödare :P.. hehe ;)

stinadrugge
0

Här uppe i norrbotten är det då ganska torrlagt. Vet inte om det är för att många drar på sig rasen utan att veta vad dom ger sig in på, så att det aldrig kommer fram nå avelsämnen typ. (Känner till flera sånna exempel, bara i min lilla stad).

Bumsibum
0

sjukt söt är hon iaf… Glad

stinadrugge
0

Jo, lät mormor träffa henne idag. Behöver väll inte ens säga hur hon bededde sig när hon fick syn på sitt nya "barnbarn" :p

Karizma
0

Grattis till bli med valp. Mycket söt liten valp :) Hoppas du tar kontakt med andra valpköpare för jag tor det är ganska så kul o se hur alla blir och utväcklas :) Men stort grattis ! Kyss

stinadrugge
0

Jo min sambos storebror har tagit en, och en kompis. Så vi har 2 bröder 4 mil bort bara :) Har vart där idag och busat, dock lite skillnad i storlek på valparna och deras andra hund, men han är så snäll med dom så det går bra ändå :)

På bilden är det Wilmas bror Mårten och hans "storebror" Milo.

MaaariaS
0

#15 va sött kortet va…Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Karizma
0

15 super sött kort store bror ser rätt stolt ut :)

stinadrugge
0

Jodå :) Ska försöka få ett kort när wilma också är med så man ser alla 3. Tanken är att para Wilma med Milo när Wilma blivit större :) Om hon är nå avelsämna alltså, det vet man ju aldrig.

[nataschaj]
0

18 i en anna tråd skriver du att hon e väldigt osäker/rädd av sig?? har hon alltid varit sån elr kom de när ni tog hem henne? för har hon alltid varit sån, tycker ja inte ni ska para henne när hon e äldre..

de för väl över på valparna hennes osäkerhet å de elr har jag fel??

[jakke94]
0

sen måste ju båda föräldrardjuren vara fria på höfterna och har för mig att amstaff ska vara testade för någon hudsjukdom också då det är väldigt vanligt hos rasen :P

[nataschaj]
0

20 demodex ja  vääldigt viktigt på denna ras att de kollas upp!

Mischa
0

Måste säga att jag blir smått oroad när du tror att det knappt existerar några uppfödare av en ras som fullkomligt blossat upp den senaste tiden.

Hur mycket har du kollat upp om rasen innan ni hämtade valpen?

ta förövrigt så mycket info om involverade hundar i din hund iom att den är oreggad som du bara kan, det florerar tyvärr väldigt mycket problem med demodex och allergier bland oreggat av den hundtypen.

≧◔◡◔≦

stinadrugge
0

hon var skygg, men inte nu. hon kan vara lite nervös när det kommer nya ställen eller folk men det går ju över så fort hon fått se. Självklart tänker vi inte avla på henne om hon inte passar till det.

#22 Rasen har jag läst mycket om, då jag vetat länge att det är den rasen jag vill ha. Att jag inte vet om det finns några uppfödare är för att jag aldrig faktiskt kollat upp det. Men här uppe är rasen inte lika vanlig som neråt i sverige. Självklart kommer vi att kolla upp henne regelbundet, är inte den typen som inte är villig att spendera pengar på min hund.

AnneN
0

#11 Om man kollar på rasklubbens hemsida så har de iallafall 3 registrerade kennlar i Norrbotten.

_**/Mvh Anne

[SarahOhrn]
0

Otroligt söt hund! :D Älskar Amstaff…

KadjaNina
0

#11 Kollade på nnkks hemsida och där fanns det två amstaff kennlar registrerade. Cezeta ligger i Gällivare och Stand Strong i Kiruna. http://www.imeganet.se/nnkk/

stinadrugge
0

Som sagt, jag har inte ens kollat runt vad det finns för kennlar här uppe.