Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1353 ggr
Mymlan
0

Ang skyltar

Hur är detta om jag ej har en skylt där det står varning för hunden etc och det bryter sig in en inbrottstjuv, min hund biter den. Blir jag då ersättningsskyldig? har hört man kan bli det om man ej har en varningsskylt.

För om en inbrottstjuv vet det finns hund så kan den ju bara t ex spraya ngt i hundens ögon så är hunden ur leken ett tag.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AnneN
0

Jag har för mig att det inte spelar någon roll om man har varningsskylt eller ej, att man kan bli skyldig att betala skadestånd om hunden biter oavsett om man har skylt eller ej.

Är dock inte 100% säker på det, men det är vad jag hört.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[jakke94]
0

har för mig att det inte har en betydelse om du har skylt eller inte, men förhoppningsvis så backar inbrottstjuven när den ser skylten

[nataschaj]
0

skylten kvittar, biter den blir du ersättningsskyldig…. men ändå bra me skylt så den vanar…

jag ska fixa sån efter som jag vet att min hund kan bita, men ja e inte riktigt säker om han skulle göra de…

hittadjur-se
0

Enligt lagen spelar en skylt om Varning för hund ingen roll när det gäller ersättningskyldighet om hunden biter inbrottstjuven. Däremot kan det ju kanske skrämma bort tjuven från att ens göra inbrott.

ÄR du själv hemma och hunden förvara dig är det en annan femma, men det har fortfarande ingen betydelse med skylt eller inte.

spikes
0

Nej det är en helknäpp lag anser jag,du blir ersättningsskyldig om din hund biter inbrottstjuven.

[nataschaj]
0

man kanske ska göra inbrott då för att få lite extra pengar……

inte så konstigt att de sker hos folk som har hundar ganska mkt då..

(har hört en hel del)

Mischa
0

En skylt spelar som sagt ingen roll.

Däremot har jag för mig att det statistiskt är bevisat att dörrar med hundskyltar är mindre tilltalade för inbrottstjuvar, därför har en del människor hundskyltar utan att ens äga hund.

≧◔◡◔≦