Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 787 ggr
Morotter
0

Snart är valpen här!!

På onsdag kommer vår lille valp! Han är en labrador som heter Mysak och kommer att vara närmare 9 veckor när han kommer till oss. Tanken är att han ska bli ledarhund när han blir stor så vi har honom på foder till dess att det är dags att testa om han passar.

Idag var vi och köpte de sista sakerna! Fick till slut köpt foder. Det har verkligen varit en djungel att ta sig igenom det här med foder…

Tips på saker att tänka på inför valpens hemkomst mottages gärna! Både praktiska och sådant som är bra att tänka på i "hanteringen" av valpen!

AnneN
0

Här finns en artikel med lista över sånt som kan vara bra att ha köpt hem och fixat i hemmet innan valpen kommer.

Vart kommer valpen ifrån? *nyfiken* Är ju uppvuxen på labbekennel så känner till en del kennlar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Morotter
0

Ska kolla artikeln igen! Kan ju vara något jag har missat.

Han kommer från en norsk kennel, Veiviseren. De föder endast upp ledarhundar.  Tror de har labradorer, pudlar och även en blandning av de båda (?).

AnneN
0

#2 Aha, norska kennlar känner jag tyvärr inte till… Hoppas att allt ska gå bra med valpen Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

Så kul :D hoppas du bjuder på lite bilder sen på valpisen och grattis!

Morotter
0

Tack!

Lovar att det kommer att komma bilder i överflöd… Flört

Karizma
0

5 härligt tycker ni gjort ett bra val ni hjälper en hund bli en trygg ledarhund för synskadad och passar han inte får ni köpa loss honom då? (för mig det är så) iaf kanon fint o önskar all lycka :)

Morotter
0

#6 Ja det känna som om man gör en god gärning. Får tänka på det när den tiden kommer som man ska skiljas från sin hund. För det kommer inte att bli lätt… Om det skulle visa sig att han inte passar att bli ledarhund så får vi honom om vi vill!