Kastrat markerkissa inne
Vi har vart hundvakt idag till Chanels bästis. Han är kastrerad sen 2 år tillbaka (3 år gammal) och han har vart här o tittat förut med sin matte. Men idag gick han runt o kolla in alla rum igen o efter en stund kissa han en fin pöl i köket. Han hade vart ute 40 min innan så man kan inte skylla på kissnödig.
Är det vanligt att en kastrarad hane kissar för markera inne?

Markerandet sitter oftast inte i hormonerna utan i ett djupt rotat genetiskt(?) beteende, så att hanar kan markera trots kastrering är inte alls ovanligt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Han har aldrig gjort detta innan aldrig, han är van med vara med hos andra och andra hundar i deras hem inte lyft på benet. Även vart på hunddagis. Det glömde jag skriva :P kan det vara så att han anser Chanels pojkvän? Han är väldigt tuttig mot henne o tvärtom.

#2 Ja det kan säkert vara så att han markerar att detta är hans område/hans tjej
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack för svaren Anne, vi vart lite paffa att han gjorde det och jag tror han tycker att han är lite mer ledartypen än vad Chanel är. Sen är han mycket bettutad i henne, svårt o förklara men börjar fatta lite mer i hundspråk efter läst på lite böcker :)