Äkta vavva?
http://www.blocket.se/stockholm/Underbara_valpar_vantar_pa_dig_26277614.htm?ca=11&w=3
Tycker mamma hund är lite för lik en dvärgpinscher, vad tror ni?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Håller med dig om det.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Det står ju i annonsen att det är blandraser

#2 Ja, fast att mamman är chihuahua. Hon ser inte ut som en ren chihuahua.
Med Vänliga hälsningar
#2 Ja, valparna ja, men det står i annonsen att mamman är en chihuahua.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Nja tycker mamman ser lite stor ut för vara renrasig vavva. Lite för långbent ut.

Oj, uräkta.. jag missuppfattade visst poängen med denna tråd… 
Tycker inte mamma ser ut att vara helt ren, men många som äger vavvor med bara liten % annan ras, skriver ofta att det är chihuahua och inget mer. Och hur vida det är rätt eller fel, tänker jag inte disskutera här.

Jag tycker det är lite fel att påstå att "mamman är chihuahua" om hon nu är blandras. Även om hon bara skulle ha 25% pinscher i sig så kan den ha slagit igenom och således slagit även på valparna. Jag tycker priset är väldigt högt på valparna, även om de nu skulle vara 50% chihuahua…vilket jag är mycket tveksam till.
Det kan ju hända att mamman ser ut som en chihuahua på riktigt men på bild ser hon snarare ut som renrasig dvärgpinscher än som renrasig chihuahua. Det är fånigt att hävda något annat.
Min lilla tik är chihuaha med en aning papillon och en klick tibetansk spaniel. Hon ser ut som en chihuahua och väger bara 1,5 kilo. Hon har en papillons färg men nästan alla tror att hon är renrasig chihuahua och då är jag noga med att förklara att hon är blandis. Inget att skämmas för.
Med Vänliga hälsningar
#9 Mamman där ser ju ut att väga mer än 1,5 kilo. Izzie väger nästan 4 kilo

#9 Jag tycker också det är fel, men eftersom denna tråd inte handlar om att det är rätt eller fel så tycker jag inte vi ska disskutera det här, som tidigare nämnt.