Kräsen Liten Vovve...
Haha Ja nu äre så att Brandy är en 10 månaders liten Vovve. Hon är Vääldigt kräsen när de gäller mat och äter nästan inget.
Vi ska Börja Träna på Sitt/ligg/inkallning men de funkar inte så bra eftersom hon är Helt ointresserad av belöning! har Provat både Godis å Leksak.
Hur Ska Jag göra? :s

Jag hade det problemet med Prillan också. Det gav sig själv efter ett tag men vi provade olika godissorter. Även köttfärs, ost, korv och köttbullar i pttebitar. Det var faktiskt poppis.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Vi har Provat Köttbullar, korv, Hamburgare gillar hon men blir Fort less..
Om du är lite rolig istället då??? de kan man ju med göra som belöning att verkligen visa att den va duktig.
anjnars kanske köttfärs?? rått?? rått kött såna saker brukar ju vara smaskens med juh..
då får man ju se upp vad för kött de e man ger, tror att nått slags kött e mindre bra för hunden…
testa kyckling med (ej rå så klart)..

Kan rekomendera att köpa lever och torka själv hemma, det brukar de flesta hundar vara tokiga i, och ge bara pytte små bitar, det ska egentligen bara vara just så att de får smaken av det goda så att de kämpar för att få mera.
Sedan så är inte alla hundar godis eller lekmotiverade utan man får se vad just den hunden kan göra vad som hellst för att få, kan vara allt från godis, leksak till beröm eller en klapp, mm.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Pannkakor brukar vara uppskattat :) +att det är lätt-tuggat=super när man tränar :)

har du tillräckligt små bitar? Du skriver att hon lessnar fort.
Enligt en instruktör vi tränar för ska godiset vara 1/4del av lillfingernageln. Det ska gå fort att tugga i sig och tillräckligt lite för att trigga viljan att få mer.
Testa med torkad blodpudding, det älskar svärmors. På djurbutiken vi handlar finns det ett australiensiskt (ursäkta min stavning) godis som vår lilla Emil älskar. Annars brukar en god korv funka bra.
Har du provat kokt lever i små bitar?
Asså jag har nu Provat massor, Hon blev förtjust i Köttfärsen men nu äre att annat problem…Hon Blir helt ärligt Rädd när man ger ett komando, ingen av oss har Någonsin varit hård i rösten eller någonting men när man säger Typ "Sitt" så sänker hon huvet å Springer under bordet å vågar inte komma fram till mig helt utan står bara och kollar.. Vi har Försökt Sätta andra namn på komandot men Ikke.. :s
8,Kan du beskriva hur du står själv när du ger det kommandot eller de andra?,för troligtvis reagerar hon på erat kroppsspråk,hon är nog väldigt signalkänslig…sen undrar jag om ni tjatar fram kommandot i stället för att vänta ut henne?
#9 Jag Sitter å Golvet när jag ska ge henne komandot, nej, De kan hända att jag tjata någon gång men händer väldigt sällan då jag tycker att de själv Är irriterande att tjata så jag försöker vänta ut henne men eftersom Hon springer i´väg så går de inte så jätte bra de heller :/
10,Utan att vara elak så verkar det vara så att hon inte har förtroende för dig,detta måste du jobba med allra först,mycket kontakt övningar och mycket beröm,vänta ut henne tills hon tar kontakt själv….en hund springer alltid iväg för att fly från någonting,vilket din ju gör.
11, jag förstår att du inte menar nå illa och Visst de kanske är sant, men jag upplever inte att hon har dåligt förtroende för mig
12,Jag tolkar dina inlägg så i alla fall i och med att din hund springer iväg så är det ju något som inte stämmer,vissa saker kan vara svåra att ta till sig men man lär sig mycket av dom fel man gör,du kanske ska ta kontakt med en hundkunnig person eller en klubb och höra med dom?.Hoppas det löser sig
#12: Du skulle inte kunna prova att filma en gång så får vi se hur din hund reagerar? Låter väldigt konstigt tycker jag.. Har ni haft hunden från början, eller har den haft någon annan ägare som liten valp? Kan ju hänt något hos förra ägaren i så fall också..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Petra, Ang att hon är kräsen, så är hennes pappa oxå det. Han äter nästan ingenting och är jättsvår att träna med godis, så honom tränar vi med lek o så. Brandy gick jag valpkurs med innan ni hämta henne, så grunderna ska hon kunna, men hon kan juh vara lite ringrostig om ingen tränat med henne. Men hon har kunnat iaf sitt, hit och ligg, men ligg det var svårt att förstå:p. Har även trännat massa fotgående o det var hon jätteduktig på=) Om du vill ha lite tips och råd, får du gättegärna höra av dig till mig=)

Låter bra att du kontaktar iita hon känner ju lillan o föräldrarna.
Kul med en bild på den lilla damen som jag sett på bild sen hon föddes o önskade jag kunnat köpa.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#15 haha okej, just nu så har hon faktist börjat sätta sig på komando när vi ska ut men fortfarande så gör hon inte det annars, hit kan hon och är Jätte duktiig :) Men jag ska hör av mig om hon Fortsätter vara knas ^^
#17 Vad roligt=) Du får träna korta men ofta, om hon tröttnar fort. O göra dig till väldens roligaste människa=)
Du får gärna höra av dig endå och berätta hur det går med henne=) Alltid kul att få uppdateringar om dom små.

Vill också veta hur det går med dem.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad