Vad för ras?
Varför har endel svårt att i sina annonser på t ex Blocket svårt att skriva ut vad för ras eller vad för blandras de har att sälja?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Bra fråga, det har jag också undrat över många gånger då jag suttit och bläddrat bland annonser.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Skulle jag vara ute efter en till hund så skulle jag inte lägga ner någon energi på de annonser även om de har bild/er om de inte skrivit ut ras eller vad för blandning det är, då menar jag inte bara skriva ena rasen i blandningen, man vill ju gärna veta vad pappan var för ras oxå.
Skriver man ut rasen eller vad för blandning så tror jag det lockar folk än de där som skriver o frågar vad för ras? så var det ej de rasen de var ute efter/det var fel hundar i blandrasen.
Oja det är jobbigt att dom inte skriver raser utan typ liten blandras
kan vara raser som inte intresserar oss eller så kan det vara just de raser vi letar efter. Så jag brukar maila o fråga ang ras och bilder. För ofta är det inte ends bilder så det är lite svårt o gissa sig fram på bara text med 
2 vissa raser får man inte skriva ut på blocket, som pitbull. Där får de inte stå med i annons.
Annars vet ja inte alls varför dem inte skriver ut, dem kanslke inte ens vet? elr så tror dem att dem får mer intresserade om dem inte skriver ut..
sj lägger ja inte ned energi på de..
#4 Pitbull går oftast då bara att skriva blunose/rednose/amstaff. Sett annonser ang blue nose
5 tycker de e fel å skriva amstaff då de defenetivt inte e amstaff.. men de e ju deras regel när de gäller raser…
http://www.blocket.se/alvsborg/Liten_hund_soker_ratt_agare_26227278.htm?ca=14&w=jag hitta flera anonnser även Valpar dessa rör sig inte om pittbull men inte en bild i denna svårt o gissa ras/er
Ja, det har jag stört mig på många gånger! Man vill ju veta vad det är för blandning.
Lika när det står i annonser på tex bilar eller andra prylar: Är inte den på bilden men lika.
har också märkt det, och det finns väldigt många "amstaffblandningar" och 50% amstaff.. och så skriver dem inte ut vad mer det är i dem, men antagligen är det pitbull eftersom att man inte får sälja pitbulls på blocket..
Och det tycker jag är konstigt och fel, om anledningen är att den ej är skk reggad ras borde ju inte amrikansk bulldog eller dem andra icke godkända raserna inte heller få säljas där :S .. konstig regel enligt mig iallfall :P
Jag tycker också det är konstigt men det gäller inte bara hundar. Ibland undrar man ju hur folk ihuvudtaget får något sålt med helt värdelösa annonser som inte säger köparen någonting om den vara som är till salu. När det ex. gäler smådjur är det ganska vanligt att säljaren inte ens skriver ut kön. 
http://www.blocket.se/ostergotland/Blandis_valpar_26252498.htm?ca=14&w=1 där en till nu var det bild så man kan ju gissa iaf :) söta lurvkorvar

Står ju även i annonsen vilken mix det är 
Så det var ju inte så svårt att gissa.. 
13, haha ja den missa jag , 12 anonns hör inte hemma här
raser står ju haha
#14 dem har ändrat annonsen :P det stod inte raser först =) kanske någon mailat och påpekat det, man kan ju ändra annonser i efterhand :P