Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1585 ggr
Mymlan
0

Kuvad?

Det jag lagt märke på Gizmo när man säger nej då han gör något han ej ska vilket är sällan man behöver göra säga nej. Så ser han skamsen/kuvad ut med krökt rygg o svansen mellan benen, men det är ej bara då man säger nej, är lite annars oxå.

Men då han är med tiken så rätar han ut sig, lyfter upp öronen o svansen rätt ut *lyft*.

Jag vet inte vad han varit med om innan han kom till mig, jag kan ej avgöra om fd ägarna varit snäll mot han.

Nu är han inte 100% av sin vakna tid så här utan det är bara ibland. Önskar man vore ett medium som kunde se vad han varit med om.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

spikes
0

Ja ibland skulle man vilja att dom kunde talaFlört.

Det du skriver om att han rätar upp sig inför en tik,tolkar jag som att han gör sig fin för henne,det gör alla hanarGlad.

Har du testat att använda handtecken till honom i stället?,ibland kan det vara hundar som är signalkänsliga tar mera illa vid sig av ett muntligt kommando och då brukar det gå bättre om man kör olika tecken med händerna.

Mymlan
0

#1 Än funkar ej hand tecknet för stanna. Vad kör ni med för tecken för Nej.. ?

spikes
0

2,Jag tar bara upp pekfingret rätt uppFlört

Mymlan
0

#3  Ja det gör jag ju automatiskt..

spikes
0

4,Men då så spinn vidare på det höj bara fingret och när han fattat berömmer du,då har du snart befäst det kommandot och då behöver du inte använda rösten alls för ett nej.

Karizma
0

smart tips Lena!  ska med köra spinna vidare på det med finger upp . Har en hund som ser ut med som en falukorv vid ett  nej Skäms

spikes
0

6,Tack ibland glömmer man att hunden faktiskt läser av dig snabbare än du själv hinner säga något,så jag har rätt många handtecken till mina,Flört

Karizma
0

7 Ja, hon kan flera handtecken redan, stanna, sitt,ligg och går vi i skogen hon brukar hon gå före (men full koll på mig o vad jag går/gör) så delar sig stigen så stannar hon,  höger/vänster arm för visa vilket håll man ska gå.  Och jag har platt hand för visa vilket håll så pekfingret var ju ledigt för nej  Flört

spikes
0

8,Det är också mycket smidigare med det om man vill att hunden gör kommandon fast den är långt ifrån en,mina stannar bara jag gör det för annars kan jag försvinna "tror dom",och då ger jag ett nytt kommando om vi tränar,när jag är klar använder jag rösten för beröm och då vet dom att det är gotta och lek sen.Flört