God förmiddag 10/3
Mitt i veckan och snart är det helg!
Gick en lång runda med hunden i går efter jobb och passade på att ta med borste och kam ut. Mycket päls som ska av nu när fällningen är igång.
Tror att jag ska köpa en ekonomipack dammsugspåsar idag ;)
Ha det gott idag
Zabelle
God förmiddag från mig med
.
Freke har redan hört vad virrpannan Lena lyckats med
,men jag skriver ner det här med och hoppas att ni som jag ser det komiska i det hela….ett gott skratt förlänger livet,och jag bjuder gärna på sådana om jag kan
.
För någon månad sedan åt jag en papaya och fick för mig att sätta kärnan i jord,och döm om min förvåning, när jag tittade i krukan igår så hade det kommit upp en kraftig sak som såg ut som ett litet träd
.
Ojdå tänkte jag och började kolla på nätet vad det var jag hade planterat
,det visade sig att detta träd kan alltså bli 10 meter högt
,och hur jag ska kunna förvara det är ju en helt annan sak,jag har inget växthus som man bör ha till det,och inte har jag hjärta att låta den dö nu inte
,så jag får se hur jag gör framåt….
Ni kan ju bara gissa er till hur familjen skrattade när jag berättade om den
…
Ha en fin dag allesammans!
#1 Ha ha Ska bli kul att höra hur du vinterförvarar 10 m högt träd 
Zabelle
God morgon på er :)
Vi var precis ute på en liten promenad. När vi nästan var hemma igen stannade Aramis upp vid grannens gård och började vädra massa efter något, fick med honom några steg till innan han stannade igen, ställde sig och tittade nyfiket upp i ett träd på grannens gård. Följer hans blick och där sitter en kråka och stirrar ner på honom
.
Sedan var han inte alls sugen på att gå hem, han ville stå kvar där och titta på fåglarna!
Han har alltid varit lite fascinerad av fåglar, inte försökt jaga dom någon gång utan han gillar bara att titta på dom 
2,ja det tyckte Micke skulle bli spännande också
3,Så kan Snodden också göra,han jagar ju inte heller,jag tror att dom helt enkelt är nyfikna på vad det är som rör sig där uppe,ser så sött ut
,Ugglan jag hade här i somras i björken stirrade han på jättelänge också
Godförmiddag!
Här försöker man motivera sig till att gå ut, huvudvärk som heter duga, men funderar på om det är nått kaiko med ventilationen igen som gör det. Det är inte första gången..
Men sov som en liten bebis i natt iaf, både jag och Celine, 4timmars promenaden var nyttig för oss båda.
Idag blir det inte en likalång promenad, men det blir balansövningar iaf, för hon verkade tycka om det, det klassiska dalmatinerleendet med tungan på sne kom fram 
Ikväll blir det en massa brädspel igen!
Ha det fint!
Godkväll!
Hemkommen efter en heldag med min extradotter o hennes lilla dotter.
Silver skulle föjlt med idag men precis innan vi skulle ge oss iväg fick jag ett sms att en av hennes tikar börjat löpa. Han blev så besviken när han helt plötsligt fick bli hemma när jag innan hade sagt att han skulle få följa med. 
Hade det varit några timmar hade det inte gjort något men hela dagen hade varit för jobbigt för både honom och mig.
Men han blev desto gladare när jag kom hem ikväll. 
Ha en skön avlutning på kvällen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God kväll!
Jag har pluggat till ett prov som jag har i morgon, men nu tar jag en liten paus innan jag sätter börjar plugga igen. 
Sedan är det dags att sova!