Vargen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad tycker ni om just vargen??..
Jag gillar vargen och tycker att den har rätt att leva, och jag håller med (nu glömde jag va hon hette) men hon kvinnan som e med programet från fridlyst till fredlös.. det sista hon sa där tycker jag va bra sakt!..
Jag e så tröt på att alla ska döda å utrota vargen..
och inte så kontisgt att vargen tar boskap när deras mat (älg m.m) håller på å ta slut bara för vi människan ska komma in å bestämma att dessa djur får leva å dessa ska dö…
De är vimänniskan som ska förminska oss å låta andra djur föröka sig…
Utan jag håller med henne på de sista hon sa där, att börjar vargen visa konstiga bettende å lära sig att börja ta boskapen, då kan man döda den men inte annars..
Dem får komma på bättre hagar å andra saker som håller ute vargen i sånna fall..
så får komunen stå för de..
och i detta inlägg om de programeten så skadesköt dem en massa vargar å sköt mer än vad dem fick, vilket ja verkligen inte gilla..
va knappt så ja orka lusna till dem här kommer länken..
satte den hunden å lagen annars får ni flytta den…
Känns som detta mer hör hemma på: svensk natur här på iFokus..
Tamboskapen är lättare för vargen att ta, djuren kommer ej längre än till stängslet.. Tar man bort vargen ökar oxå klövdjuren o då ställer de till skada. Man får hålla det på en skälig nivå..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
1,Vargen är hundens stamfader så den hör lika mycket hemma här,jag har själv gjort en artikel om den på denna sajten.
0,Jag håller med dig i mycket,och det är faktiskt så här att dom som har tamboskap får ekonomisk hjälp med stängsel för varg och även pengar om dom kan bevisa att just en varg slagit något av deras djur.
Jag blev så illa berörd av den sista mass slakten på varg,så jag satt faktiskt och grät här,jag önskar alla kunde få se och studera vargen i frihet,eller åka till Kolmården och hälsa på dem,finns inget djur som är så missförstått som vargen.
2 ja de e synd å skam mot alla som henadlar vargen illa, dem gör ingenting om dem inte känner sig hotad..
sen ahr vargen knappast anfallit människan vad jag har fattat de som?? så varför dem dem då döda alla??? dem har rätten att leva presic som vi har…
Kärlek å respekt till vargen tycker jag…
Jag har alltid haft en speciell plats för vargen i mitt hjärta.
Så den här hemska jakten på den berörde även mig illa och jag mådde otroligt dåligt av att se bilder på döda vargar på tidningarna när man skulle handla.