Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1335 ggr
Mymlan
0

Tik gillar ej andra tikar

Min tik är 7 år i höst, växt upp med 2 tikar och de har aldrig bråkat med varandra. Tiken varit ensam med mig sedan aug -05 men det mellanlandade en vuxen mellanpudel tik på 12 år här efter det och den hade ej växt upp med andra hundar. Hundpromenaderna funkade bra, i bostaden någorlunda ett tag men slutade med vi fick ha en grind emellan dem i slutet, det var dock min tik *den yngre* som jag tror var den som var sur.

Kan hon trots detta acceptera en tik valp? jag är rädd att då den blir könsmogen att det då ej kommer att fungera längre.

Jag har inga som helst planer på ny hund, jag bara funderar, undrar..

Hamnade detta i fel katergori så flytta den.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AnneN
0

Det skulle kunna fungera med en tikvalp, oftast så går det bättre då den vuxit upp tillsammans med den äldre tiken för då vet de redan vart de har varandra, vem av dem som bestämmer.

Visst kan det bli lite gruff då den yngre kommer in i könsmognaden, men det brukar de göra upp rätt snabbt själva.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mymlan
0

#1 Felet jag kanske gjorde var nog att jag aldrig lät dem göra upp då jag var mer rädd för ev skador etc.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AnneN
0

#2 Ja de kan behöva få göra upp, får de det bortgjort så slipper de gå och spänna sig sedan. Men självklart ska man hålla ett öga så man kan ingripa om det skulle går överstyr så man kan avvärja allvarliga skador.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!