två veckor
Nu har det gått två veckor sedan jag hämtade hem yoshi.
vissa dagar är han helt underbar, men i perioder undrar jag om han kanske skulle hetat lucifer istället.
När vi varit ute och sedan kommer in ilägenheten igen far han som ett skott runt hela vardagsrummet, ut i köket, in i sovrummet, upp i soffen runt runt runt. Ju längre vi gått, desto galnare blir han.
Han har även fått lite försmak för mina morgontofflor. Han är ganska duktig på att bara bita i sina saker, med undantag från mina tofflor.
Så vad ska jag göra för att få honom att förstå att tofflorna INTE är okej. Och hur får jag honom att varva ner lite INNAN vi går in i lägenheten?
Han var väl inte så gammal va?.
Det är ju såhär att han känner att han är hemma i sin trygga värld och blir superglad när han kommer in,sånt kan man se ibland på valper om man gått en bit från hemmet och sedan är på väg tillbaka,då kan det bli okrus på en för dom trygg plats som gräsmatan utanför tex…
Testa med huvudgympa ute på prommisen,söka godis är populärt,göm dig i skogen tex,sätta godis i tallbarken så dom får leta upp den själv,då kan hon vara tröttare vid hemkomst.
Dina tofflor får du antingen lägga upp,ta sedan ner dom när hon lugnat sig, och var med och se till att hon inte tar dem,för hon verkar göra även det för att hon är glad och ivrig att vara hemma,eller lär in loss och ge gotta när hon släppt.